Een sjeik, een roadtrain en een kat... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Een sjeik, een roadtrain en een kat... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Een sjeik, een roadtrain en een kat...

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

11 Oktober 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hier ben ik weer...

Eerst maar weer even reageren op de reacties...:

Rene: Ik ben zeker op tijd terug... Ik kom woensdag 30 Januari terug. De 31e ben ik dan gaar.. de 1e was ik de tractor en de 2e is het optocht.. goed gepland:D

Nicky: Ja misschien zijn het wel dezelfde auto's, maar ik schat ook een beetje... Als ik alle Hummers zou tellen elke keer als ik ze zie, zit ik zeker op 20.

Munk: De winterbbq... slechte zaak dat ik die mis... maar je kan niet alles hebben. Ik als bijna topscoorder van molenschot 3/4 haal dat wel een keer in bij dn engel. Dan jat ik wel wat eten van de Q.
Foto's staan op my space van MSN, Nicky kan daar wel bij denk ik.

Pele: Deal.

Auto update:
Update niet nodig. Geen ontwikkelingen

Dan nu mijn echte verhaal.. het wordt eens tijd.

Afgelopen woensdag avond ben ik met Eddy naar, hou je vast hier komt zn naam: Major General Sheikh Talib Bin Saqr Al Quasimi geweest. Hij is de "director general of police of the emirat RAK".
Wat ten eerste al uniek is is dat hij een Generaal Major is.
In het leger heb je:
- Brigade general
- Generaal majoor
- Luitenant generaal
- Generaal
en het hoogste is Veldmaarschalk.
Een veldmaarschalk hebben wij in nederland niet. Een generaal hebben we eigenlijk alleen in oorlogstijd. Een veldmaarschalk hebben alleen grote landen in oorlogstijd (VS, UK, Rusland e.d.)
De baas van het Nederlandse leger Dick Berlijn is nu wel Generaal ivm Afganistan denk ik.
Sheikh (sjeik) Talib is de baas van de politie, en is de halfbroer van de kroon prins en "ruler" (baas/ koning) van RAK.
Hij heeft een huis op een berg vlak bij Eddy en heeft 3 ontvangst ruimtes. Elke avond kiest hij er een uit, waar hij mensen ontvangt. Je kunt er gewoon naar toe gaan. Maar dan besteed hij geen aandacht aan je. Als je iets wilt, moet je geintroduceert worden.
Ik ben door Eddy geintroduceert als medewerker/stageloper die een artikel over hem had gelezen in Carros wat ging over onder andere spyker cars.
Toen ik binnen kwam moest ik eerst mijn schoenen uit en daarna zag ik voor het eerst de sjeik. Eddy is best goed bevriend met de sjeik en kreeg daarom een neuskus. (ja dat doen mannen hier). Wat wel opvallend was is dat ik twee zoenen op de wang kreeg. Dat is ongebruikelijk voor nieuwe gasten.
Nadat Eddy kort met de sjeik gepraat had moest deze weg. Hij had het zoiezo druk met andere mensen.
Veel mensen komen er om vergunningen e.d. goed te laten keuren. Er was er een die het niet voor elkaar kreeg. Maar dat was van beide kanten goed te merken. De "klant" boos en de sjeik vond dat hij zijn tijd verspilt had.
Je krijgt er ook koffie. De koffie is een of andere bitterkoffie en je krijgt het in een klein glaasje en er zit maar een slok in. Als je die op hebt en je houd je glas omhoog krijg je meer. Als je met je glas schut neemt de bediende hem weer mee. En geeft hetzelfde glas aan de volgende. Niet echt hygienisch, maar wel goed voor je weerstand.
Ook is er heel veel snoep en lekkernij.. dat mag je gewoon eten. Maar ik heb mezelf maar ingehouden. Je weet het maar nooit.
Wat ook apart is is dat als de sjeik staat, je ook moet gaan staan.
Je mag je benen niet kruisen.
Alles moet met de rechterhand. De linker is "onrein". Maar dat doe je bij overige moslims ook wel. Ik ben zelf rechts, dus dat gaan vanzelf.
Ook moet je als er iemand nieuw binnenkomt, gaan staan en iedereen geeft hem dan een hand.
Daarna ging de sheik weg. We hebben toen nog even met een Oekraiener zitten praten, die er volgens Eddy ook vaak komt.
Daarna werd gezegd dat de Sjeik in zijn formele ontvangst hal zat en we daar heen moesten. Normaal gebruikt hij deze alleen voor belangrijke gelegenheden.
Hij heeft ook nog een kleine, waar het volgens de Sjeik en Eddy het gezelligst is.
Maar de sjeik was er niet, dus zijn we ook gegaan.
Ik was per ongeluk nog op de plek van de sjeik gaan zitten. Ik vroeg me al af waarom iedereen me zo aanstaarden. Maar aangezien de sjeik er niet was, werd het me verder niet kwalijk genomen. Maar schaamde me wel.

Ik mocht geen foto's maken op zijn terrein, maar zijn foto hangt ongeveer door heel de stad, dus ik maak er wel een foto van. Op die foto zal hij heel nors en streng kijken, maar zo is hij niet. Hij is heel hartelijk en gezellig. Maar hij wil dat graag uitstralen denk ik. Als ik hem zo zag heeft hij echt wel visie en verstand.
Voorlopig moet je het doen met een plaatje van internet samen met zijn halfbroer. Hij krijgt hier een prijs uitgerijkt voor het meest culture persoon in de VAE van 2006. De prijs wordt uitgerijkt door de kroonprins van RAK.
Het is verder best moeilijk uit te leggen hoe zoiets is. Het is voor apart.
Je moet je voorstellen dat je op eens bij Prins Constantijn op bezoek gaat ofzo... Dat doe je ook niet iedere dag.

Ondertussen wordt er ook nog gewerkt. Eddy heeft een nieuw idee. Een roadtrain van dumptrucks. Voor meer informatie kun je kijken op de website van Eddy: www.etf.ae
Maar ik kan al vast zeggen dat hij groot is. Ongeveer 7 meter breed, 5 meter hoog en 100 lang of meer. Dat zou je maar tegen komen op de weg!!
Maar de reacties zijn goed! Vanuit heel de wereld krijgt hij berichten. Van e-mails tot forum post, van suggesties tot offerteaanvragen.
Ik denk dat als Eddy het ontwerp gedeelte af heeft, dat Eddy snel een rijk persoon gaat zijn.
Het ontwerp en idee is zo goed. Bijna alle concurrenten zitten regelmatig op de site.
Ook veel nederlanders op de site. Mensen uit Gilze en mensen die werken bij DAF. (was jij dat Bram? Nog gefeliciteerd met je baan daar.)

Als je de titel gezien hebt, heb je gezien dat er ook nog iets met een kat moet komen.
Nou dat klopt. Er lopen hier veel magere zwerfkaten rond. Maar een had geen zin meer in zijn leven en besloot gisteren avond zich voor mij auto te gooien.
Ik schrok me dood, heb nog wel geremd (tot de ABS toe) maar het mocht niet baten. Ik hoorde een klap en zag in mijn achteruit kijk spiegel dat de kat tollend er onderuit kwam. Ik denk niet dat die nog leeft.
De schade aan mijn auto valt gelukkig mee, echter is wel de radiator beschadigd. Maar dat komt niet alleen door de aanrijding met de kat. De drempels en de meeste wegen hier zijn 10 keer erger dan in Nederland, dus Eddy en ik denken dat het een combinatie is van slijtage en de kat. Maar de auto staat nu bij de garage, omdat we het zelf niet konden maken (rot kunststoffen). Normaal zou het zo gemaakt zijn, maar het toeval wil dat het suikerfeest gaat beginnen morgen. Dus heel de UAE heeft vrij en zit te feesten. Dus ik moet het in ieder geval tot maandag zonder auto doen. Gelukkig zijn de taxi's redelijk goedkoop.

Nou dat was het weer...

Groetjes

Ard

  • 11 Oktober 2007 - 14:49

    Mark Boemaars:

    Haa Ard!!! Gaat nog steeds erg goed zo te lezen!! Zaterdag is het bierestafette en afgelopen weekend was het kermis in gils...altijd leuk! Laterz...

  • 11 Oktober 2007 - 14:51

    Laura:

    haha, ja moet je ook maar net weten dat je op die plek niet mag zitten... :P maar wel goed voor je inburgering dat je die man een handje hebt gegeven en al die rituelen hebt meegemaakt!
    Onze Red is nog steeds geen magere zwerfkat, hij doet t goed en wil het liefst snel binnen komen wonen. Ik zal dit weekend wel n foto maken en mailen, als ie zin heeft.
    Ga je nog wat meemaken van het suikerfeest? Anders veel plezier met kamperen, je maakt t nog eens mee he, daar in de VAE :P

  • 11 Oktober 2007 - 14:52

    Laura:

    ow weer niet goed gelezen, correctie:
    goed voor je inburgering dat je die man gezoend hebt :P

  • 12 Oktober 2007 - 12:08

    Judith:

    Hoi Ard,
    Leuk om al die verhalen te lezen.
    Geniet ervan en nog veel plezier.

    Groetjes van de overburen

  • 12 Oktober 2007 - 15:36

    Nicky:

    eej ard
    zon road train is wel lache man, maar rijd er nou 1 van die 2 wagens achteruit dan? of snap ik dat plaatje niet. wil wel een x met zon ding rijde :) wanneer ken ik langs kome?

    halleeee

  • 13 Oktober 2007 - 15:30

    Boer Fm:

    he ard het gaat dus wel goed daar zo te lezen, spaar jij ook vrije dagen op daar? want je kan altijd eventueel een paar dagen overkomen richting molenschot hoor, er is genoeg werk aan de wagen

    hallee

  • 16 Oktober 2007 - 08:02

    Chris:

    ha ard, ik heb nog wel een radiatorke ligge hor. Marre is het eigelijk duur om iets groots per post naar jou te verzenden, anders sturen we een paar gegaasde poppen op, dan kun je die daar plakke. Droogt goed daar :P
    Tis half oktober en de boeren zijn nog gras aant kuilen. Raar weer.
    Zaterdag was het bierestaffete, dus iedereen was poepzat.

    Nog veel plezier daar he, tot carnaval.
    halleee chris

  • 16 Oktober 2007 - 14:06

    Suus:

    he Ardje!
    voor die auto's hoef je niet zo ver weg hoor!! ik heb dit weekend in rijen ook veel dure wagens voorbij zien komen:
    2 ferari's
    3 jaguars
    heel veel porches (maar die telden niet mee toch??)
    1 bentley
    1 rolls roys
    en nog 2lotussen!!
    Nu jij weer :P

    Groeten van je Zus
    p.s. Als ik heel eerlijk ben heb ik 3 auto's daarvan in nijmegen gezien, maar dat is altijd nog dichterbij molenschot-city dan RAK!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 59981

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: