ff snel een berichtje tussendoor... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu ff snel een berichtje tussendoor... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

ff snel een berichtje tussendoor...

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

22 December 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Goeiendag mensen,

Auto update:
2 VW Touareg Dakar
5 Mitsubishi Pajero Dakar
1 Kamaz Dakar
19 Ferrari's (waaronder 5 GT3 deelnemers en 8 op de Dubai Autoshow)
18 Aston Martin's ( 6 GT3, 8 Autoshow)
13 Jaguars (6 Autoshow)
5 Maserati's (2 Autoshow)
5 Roll's Royce (inclusief die van de Sjeik van Dubai en die van de koningin van Engeland, 3 autoshow)
10 Lamborghini (3 GT3, 5 autoshow)
3 Ascari (3 GT3)
22 Corvette's (6 GT3, 2 autoshow)
4 Ford GT40's (4 GT3)

(opnieuw geen nieuwtjes deze week )

Reacties:

Mam, Laura en Suus: Wat nog twee weken? Twee dagen!!

Paula: Het huis begint wel vol te raken dan? Maar hoe meer mensen hoe meer vreugd niet waar?

Marjolein: Waarom dacht je dat het Polen waren dan? Polen en Utrechters is wel een verschil...

Nicole: Hey Jongedame, ben erg benieuwd naar het pak... denk alleen niet dat ik het leuk ga vinden? Maar na die rok kan het niet veel erger wel?

Loes(je): Ja het gaat wel leuk worden als ze hier zijn.. kan niet wachten!!


Maarten: Als ik dat zie hoop ik dat er geen zandstorm komt hier. Heb er nog geen meegemaakt, maar Eddy zegt dat dat waarschijnlijk nog wel komt...

Henk en Lucia: ja dat zal wel koud geweest zijn.... maar gelukkig is het weer gemaakt. Hier is er geen een huis met een CV. Alle huizen zijn voorzien van AC. het is hier dan ook nog een graad of 26 a 27 overdag. Savonds is het hier lekker weer om buiten te zitten.

Judith: Heeft Bas er veel uitgehaald? Hij zal wel vaak met de kar op en neer gereden denk ik niet?

Hier weer een berichtje van mij. Niet zon hele lange, want ik ben eigenlijk veel te druk.

Op dit moment ben ik in volle gang met het schrijven van mij stageverslag en het regelen van mijn afstuderen.
Maar kon jullie niet drie weken laten wachten. Bijna 4000 mensen die mijn site al bezocht hebben.... Ik sta er elke keer weer van versteld... maar vooral blijven kijken! Die grens van 5000 gaan we halen!

De afgelopen tijd is het redelijk rustig in Ras al Khaimah, tenminste met het uitgaan e.d.

Maar het is hier nu wel Eid al Ahda. Dat is het offerfeest voor Moslims. Bijna de hele VAE had vrij voor een dag of vijf!
Aangezien ik gewoon gewerkt heb, heb ik er niet veel van gemerkt. Wel ben ik gisterenavond op weg naar een feestje van de kerk van Nella, even gestopt op een hoek van de straat waar een evenement in het kader van het offerfeest aan de gang was.
Heb daar voor het eerst een lokale dans gezien. De arabieren dansen (lopen) dan met een stok in het rond terwijl een andere groep de zang verzorgt. Ik heb er voor de volledigheid maar een filmpje van gemaakt!

Verder zijn ongeveer al mijn vrienden die ik gemaakt heb, naar huis voor de kerst en oud en nieuw. Daardoor en door het schrijven van het stage verslag is het stappen op een laag pitje komen te staan. ben vorige week donderdag en deze donderdag naar Stallion geweest. De enige echte discotheek in RAK.
De eerste donderdag was dat nog met Mike, Alex en Nick (die een dagje in RAK was) en de week erop was ik er alleen met Yazmin.
Yazmin ging alleen vroeg naar huis, dus toen was ik alleen. Ze had me gelukkig wel voorgesteld aan het overige persooneel van het Hilton dat er was. Ik ben dus gebleven en heb met hen een goeie tijd gehad. Die gasten smijten echt met geld, niet normaal. Zo kwam er van allerij soorten drank over tafel, waaronder hele hele dure champange en van allerlei lekker eetgerij, zoals vers fruit en truffels. En het mooiste was nog, dat ik niks heb hoeven te betalen. Heb wel de rekening gezien.. maar dat vertel ik maar niet. Ik was failliet geweest!!

De dag erop was ik uitgenodigd bij een feestje van de kerk waarvan Nella lid is bij Nella en Eddy thuis. Ik was een beetje te laat en kwam dus midden tijdens de preek binnen. Het is geen Rooms Katholieke of Protestantse kerk, maar een kerk van de Pinkstergemeente.
Dat is een kerk die je een beetje kan vergelijken met de kerken die je altijd ziet in films vanuit amerika. met veel "bless the lord" en de Christmas Carols....
Het was niet zo mijn ding, maar je kan ze ook niks kwalijk nemen. iedereen is welkom en iedereen, dus ook ik kreeg een kado!! En geen hosti, maar een 12 delig theeservice. Niet dat ik er veel aan heb hier, maar toch. Het kost niet niks. Verder werden er nog wat spelletjes gedaan en er was meer eten dan een heel weeshuis op kan.
Dus naast dat dit soort van geloven niks voor mij is, was het wel een gezellige avond!

Ik heb voor de volledigheid nog wat foto's toe gevoegd want ik heb niet veel tijd om nog meer te schrijven. Heb nog 2 en een halve week voor het verslag, maar daarvan gaat een week verloren doordat mijn ouders en mijn zusjes langs komen. Maar daar maak ik wel tijd voor... kan niet wachten!!

Ik wens wel iedereen alvast een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar.. zie jullie in 2008!!

Groetjes,

Ard

  • 23 December 2007 - 17:19

    Vd Boogaart:

    Heey ard,
    zo te zien heb je het wel naar je zin daar,
    je hebt al veel auto's gezien.
    Ben je al lekker bruin geworden?

    Prettige feestdagen en gelukkig nieuwjaar.
    Groetjes familie van den Boogaart

  • 24 December 2007 - 17:18

    Ton, Erika En Kids :

    Hoi die Ard,
    Alles kits daar bij de zandboten ?
    Wij wensen je hele fijne feestdagen samen met pa en ma en je zussen. Het aftellen is begonnen, bijna carnaval !
    vraag van ome ton : we hebben nog geen foto's gezien waar je in de kroeg zit.
    Groetjes ook van
    Ilse, Rick en Lena

  • 27 December 2007 - 17:33

    Paula:

    Heej Ard,
    Ja het was zeker gezellig! En de kersd daar een beetje door gekomen?? Wij hier wel hoor met veel lekker eten! Dat kennen ze hier bij de Poppels wel hoor!
    Kzou zeggen maak er een leuke tijd van samen met de fam en tot volgend jaar!!

    Gr Paula

  • 29 December 2007 - 17:25

    Pele:

    nou ard, de laatste loodjes wegen het zwaarste he... ook met de carnavalswagen... maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!! (net als je stageverslag)

    dus weinig vrouwen meer versierd dan!! haha;)
    doe je best met wat je nog moet doen en dan ist zo caranaval!!

    halleeeeeeeeeeeeeeeee

  • 30 December 2007 - 12:32

    Irma Faes-Michielsen:

    Hoi Ard,

    Hoe is het daar? Is het goed vol te houden?
    Ik hoorde dat de familie op bezoek kwam dus dat zal wel weer flink bijkletsen worden :D
    Nou nog heel veel plezier en een prettige jaarwisseling!

    Groetjes uit Gilze!!

    Peter en Irma
    Feas-Michielsen

  • 31 December 2007 - 14:58

    Jan En Ria De Jong:

    Dag Ard,
    het is bij jou al wat dichtr bij het nieuwe jaar dan bij ons.
    Wij wensen je een fijne en bijzondere jaarwisseling en heel veel geluk het komende jaar.
    Volgens mij gaat het jou goed daar en zie je veel dure auto's.
    Hoe was het met de familie erbij? ik neem aan dat ze weer terug zijn !?

    We horen of lezen het verder wel,

    groetjes,
    Jan en Ria,
    en ook van Thijs en Anne-Marie die nu nog thuis zijn. Bram is in Eindhoven

  • 02 Januari 2008 - 07:03

    Chris:

    heej ard,

    de beste wensen he, en het word onderhand wel tijd dat je naar huis komt he. Moet iedere x dat pokkestuk alleen fietse int donker. (en dat gaat niet altijd goed)
    nog maar 4 weke en dan kun je weer goed uitgaan in echte discotheken en cafés met echt bier

    de groeten en tot carnaval he

  • 03 Januari 2008 - 17:21

    Patrick V Hooijdonk:

    Hoi Ard,
    Hey de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar hier vanuit Teteringen.
    Je zal al wel gehoord hebben dat ik enkele dagen in het ziekenhuis doorgebracht heb tijdens de vakantie van je ouders en zussen.
    Maar ik ben gelukkig weer goed geholpen, en nu weer aan de beterende hand!
    Ik zal ze volgende keer bij thuiskomst niet meer zo laten schrikken hoor!
    Verder wens ik jou veel succes met de laatste lootjes van je stage, en dan kan je onderhand alweer af gaan tellen voor de carnaval.

    De groetjes en t allerbeste!
    patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 60004

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: