Nog een paar daagjes - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Nog een paar daagjes - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Nog een paar daagjes

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

26 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hier ben ik dan weer... voor een van de laatste keren. Ik wil eigenlijk heel veel vertellen, maar ik heb de afgelopen tijd veel te weinig tijd gehad.
Toch nog even een kort berichtje.

Auto Update:
2 VW Touareg Dakar
5 Mitsubishi Pajero Dakar
1 Kamaz Dakar
21 Ferrari's (waaronder 5 GT3 deelnemers en 8 op de Dubai Autoshow)
18 Aston Martin's ( 6 GT3, 8 Autoshow)
16 Jaguars (6 Autoshow)
5 Maserati's (2 Autoshow)
10 Roll's Royce (inclusief die van de Sjeik van Dubai en die van de koningin van Engeland, 3 autoshow)
10 Lamborghini (3 GT3, 5 autoshow)
3 Ascari (3 GT3)
43 Corvette's (6 GT3, 2 autoshow)
4 Ford GT40's (4 GT3)
2 Bentley's

De reacties laat ik achter wegen.. dat vertel ik wel over een paar dagen ;).

De afgelopen weken kwamen de meeste van mijn vrienden hier weer terug van hun vakanties. We hebben de afgelopen twee weekenden dus ook flink genoten van meerdere hele goede "RAK Attacks".
Eigenlijk is daar niet zo heel veel over te vertellen... op een avond na.
Afgelopen vrijdag ging Yazzmin samen met Andreas twee weken eerder dan gepland terug naar Denemarken.
Die gaven daarom een feestje in hun suite van het Hilton. Dat zegt eigenlijk al genoeg :D...

Verder ben ik vorige week zaterdag samen met Alex en Sebastian naar Abu Dhabi geweest (de hoofdstad van de UAE) Als je zo'n lange tijd hier bent en vooral ook zo dichtbij dan moet je dat toch ook een keer gezien hebben.
Maar als je het vergelijkt met Dubai is het niet zo veel. Ook hier staan mooie nieuwe flatgebouwen enzovoort. Maar het straalt gewoon een stuk minder uit.
Het enige wat wel de moeite waard was was het Emirates Palace Hotel. Dat ziet eruit als het paleis van de Sjeik en groot!!! Je verdwaalt er echt in en je hebt een golfkarretje nodig om van de ene naar de andere kant te komen!
Verder heb ik de grootste moskee van de UAE gezien (en ja die was heeeeel groot!!!), de tribune van het toekomstige F1 circuit (de bouw is dus al begonnen) en het stadion waar Phillip Cocu voetbalt.
Daarna maar weer snel terug naar RAK voor een Attack!! :P

Afgelopen vrijdag ben ik samen met Sebastian en Melissa de woestijn in gegaan op een Quad. Dat is gaaf!! De bergen op en af.. steeds stijler en steeds harder.
Om toch een beetje veilig te zijn hadden we 125 cc automaatjes gehuurd. De 350 cc schakels gingen wel erg hard voor de eerste keer!!
Maar ik heb diepe respect voor alle deelnemers aan de Dakar rally. Wij waren misschien tot 5 km de woestijn in gereden. Daar waren nog steeds huizen en wegen, maar ik was al verdwaald. Ook is het oprijden van zo'n berg niet makkelijk! Nu is het met een schakel wel makkelijker, maar heb die toch ook af en toe vast zien staan.
Als je ooit in de woestijn bent, grijp die kans. Huur een quad en rijd er een eind op los!

Ook was Bush in de UAE. Ze hadden daarom (de Emirates Road en de Sjeih Zayed Roadde A1 en A2 van de UAE) en nog meer wegen in Dubai en Abu Dhabi maar even afgezet. Het bedrijfsleven in Dubai alleen had al een schade van 800 miljoen Dirham (160 miljoen euro). Maar ja voor Bush moet je ook een nationale feestdag afkondingen niet waar?? (was gedaan omdat er anders overal files zouden staan die nooit te overzien zouden zijn en vanwege de veiligheid van Bush, niet omdat het zo'n goeie gozer was. Dat moest er nog eens bijkomen :()

Verder vraagt iedereen me nu, omdat het nog maar kort is voordat ik terug vlieg, of ik wel kan wennen aan het weer in NL. Nou ik denk het wel. Vlak nadat mijn ouders terug waren naar Nederland, heeft het hier ongeveer 3 dagen aanhoudend geregend met een temperatuur van rond de 10 graden. En niet een beetje regen... in RAK viel op een dag 35 mm en snachts nog eens een hoop. Maar in Dubai en Sjarjah viel die zelfde dag 100 mm!!!
Ik ben er niet geweest, maar Eddy vertelde me dat de auto's over de Emirates Road en de Sjeih Zayed Road dreven. Het water stond soms 1 meter hoog!!!.
Ik luisterde die dag de radio en er waren meer verkeersmeldingen op de radio dan dat er liedjes gedraait werden. Elke 5 minuten was er wel weer ergens een ongeluk gebeurt of stroomde het water die weg op. Ze reden af en toe echt als gekken!! Ze reden gewoon vol gas door plassen van 30 cm diep e.d...
Pa, ma, laura en suus, weten jullie nog die rotonde waar op weg naar het Hotel? die was er dus niet meer.. Alleen het bord met het rotonde teken erop was nog zichtbaar!!
De dagen na de regen waren dagen lang pompwagens bezig om alles weg te pompen /rijden.
Maar zeg nu zelf: Putjes aanleggen voor die 3 dagen per jaar is toch verspilling van geld... het is blijkbaar goedkoper om die drie dagen niet te gaan werken dan putjes te maken!! echt bizar.
Maar dat is het zelfde met de vrachtwagens hier. Daar laden ze 70 ton op (50 totaal gewicht voor een combinatie is legaal in NL volgens mij, dus dat is een lading van zon 30 ton). De wegen draaien ze zonder gestuurde assen dus helemaal naar de knoppen. Maarja het is goedkoper en beter voor de file bestrijding om alle wegen te vernieuwen elke twee jaar dan om twee keer zo veel vrachtwagens te laten rijden. Zit wat in.... Goeie rekensom...

Maar dit was het dan wel weer... ben vast weer wat vergeten.. maar dat komt nog wel een keer...

Groetjes en tot over 4 dagen,

Ard

  • 27 Januari 2008 - 16:01

    Nicky:

    ard succes nog de laaste dagen, heb toch geen pipo pak gekocht want er kan maar 1 echte pipo zijn he.. ik heb nou het zelfde als rob een kangaroepak, had eerst een olifant pak maar die oren bleve niet goed hangen en het was te klein.. en ik denk dat je deze week nog wel bitterballen gaat eten want die miste je zei je op msn haha..

    tot van de weeek pipo player

  • 28 Januari 2008 - 20:16

    Lia:

    hoi die ard,
    wat een fotoos en wat een raar wereldje daar
    je hebt echt heel veel gezien en meegemaakt, dat wordt wel afkicken
    wat voor auto ga je hierin rijden??
    zie je misschien wel donderdag als we bouwen bij jullie
    goede thuisreis, doeiiiiiiii lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 60016

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: