Eindelijk!!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Eindelijk!!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Eindelijk!!!

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

10 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Jullie zullen wel denken, waar blijft zn volgende verhaal. Nou hier is hij dan eindelijk. Bereid je maar voor het wordt denk ik de langste tot nu toe, want ik heb een hoop te vertellen.
De reden dat het zolang duurt is dat mijn ouders en mijn zusjes op bezoek kwamen hier en daarna ben ik heel erg druk geweest met mijn stage verslag (dat nu dus af is).


Auto Update:
2 VW Touareg Dakar
5 Mitsubishi Pajero Dakar
1 Kamaz Dakar
20 Ferrari's (waaronder 5 GT3 deelnemers en 8 op de Dubai Autoshow)
18 Aston Martin's ( 6 GT3, 8 Autoshow)
13 Jaguars (6 Autoshow)
5 Maserati's (2 Autoshow)
6 Roll's Royce (inclusief die van de Sjeik van Dubai en die van de koningin van Engeland, 3 autoshow)
10 Lamborghini (3 GT3, 5 autoshow)
3 Ascari (3 GT3)
34 Corvette's (6 GT3, 2 autoshow)
4 Ford GT40's (4 GT3)

Reacties:
Ten eerste wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar!!

Iedereen:
Ja het was zeker gezellig met de familie hier.. de week vloog voorbij en was ook heel vermoeiend. Mar dat is een teken dat het leuk was.

Chris:
Ja je was tegen het hek van jullie thuis aan gefietst?? Dat was je met mij er bij ook wel gelukt, want op dat punt ben ik er normaal ook niet bij.

PAC:
Ja ik hoorde het... Nu gaat alles weer beter neem ik aan? Had je wel een leuke zuster??


Dan nu het verhaal:

Dubai Airport, 24 december 2007, 00.20 uur.

Terwijl ik in een koffiehoekje de laatste slok van mijn cappucino drink zie ik ineens vier bekende gezichten op me af komen. Dat was niet de afspraak. Heb ze gelijk terug gestuurd.
Komen ze bijna een uur na de landing pas aan waar we afgesproken hadden en dan sluipen ze naar me toe zonder dat ik een foto kan nemen.
Die foto hebben we dus maar even nagespeeld. haha.
Jullie begrijpen denk ik wel, dat ik op het vliegveld was om mijn ouders en zusjes op te halen...
Na een ritje van een uur heb ik ze afgezet bij het hotel/pension wat ik voor ze gehuurd had. Ze wilde namelijk slapen!! en ik ook!

Nu kan ik een heel lang verhaal ophangen wat gedaan hebben in de dagen erna, maar zal het proberen wat kort te houden.
24 December:
Een dagje RAK.
We zijn begonnen bij de "two dirham" shop. Alles is daar 1,2 of 5 dirham. Een beetje een kopie van de aldi, alleen dan zonder levens middelen. Ik ben hier al vaker geweest, kan me alleen niet herrineren of ik dat al verteld heb.
Maar hier hebben we al weer wat geshopt.
Ons pa en ma waren de tandborstel kwijt ;)
Daarna zijn we nog langs het "spookhuis" gereden.
Naar Manar Mall, waar we ook weer wat geshopt hebben.
Naar mijn appartement. Waar ik ze kennis heb laten maken met de " zinker combo". Dat is hier in de cafetaria's net zo populair als de frikandel speciaal in Nederland. Een zinker is als het ware een broodje kipnugget speciaal met sla en wat frietjes.

Daarna zijn we naar het strand geweest en alvast even een keer de woestijn in.

's avonds had ik samen met Yazmin (zangeres van het hilton) een tafeltje gereseveerd bij "the lighthouse". Een van de restaurant/bars van het Hilton.
Dit was wel lachen.
De meesten van mijn vrienden hier waren terug naar hun eigen land voor de kerst en oud en nieuw. Dus ik had gezegd tegen ons ma dat we waarschijnlijk niemand zouden tegen komen.
Daar aan gekomen, vraagt de ober voor hoeveel personen we een tafel willen hebben. Dus ik zeg dat Yazmin een tafeltje voor 5 gereserveerd had.
Waarop die ober zegt: " Oh mister Ard, here is your table, waarna we de tafel kregen die het dichtste bij Yazmin stond, die er op dat moment aan het zingen was.. De blik in de ogen van vooral mijn moeder was onbeschrijfelijk!!
Ze stond echt versteld dat ik me hier al zo goed gesettled had.
In de dagen er na heeft ze het aan meerdere mensen verteld...

De volgende dag hebben papa en ik een auto gehuurd. Een mazda 6. Reed niet onaardig, maar maakte veel te veel kabaal..!!
Wel was het eens leuk om met "tip-tronic" te rijden.
Het huur bedrijfje werd gerund door drie egyptenaren. Er stonden dan ook drie bureau's en drie kasten met ordners. Echter waren twee van de drie bureaus niet in gebruik en bijna alle ordners leeg... Wat werken ze toch weer hard.
Het wassen van de auto's en het zetten van de thee en koffie (de tweede keer dat we de auto huurden kregen we erg lekkere turkse koffie) werd gedaan door de vierde werknemer, een Indier.

Die dag en de twee dagen daarna zijn we hoofdzakelijk in Dubai geweest.
Ik heb ze o.a. laten zien:

- De burj al arab (sailor hotel)
- Sheikh Zayed Road (de hoofdweg door dubai tussen de grote gebouwen door)
- Jumeirah Road (soort mix tussen rodeo drive en sunset boulevard)
- Medinat Jumeirah (moderne souk gebouwd in orininele stijl)
- Mall of the emirates (Enorm winkelcentrum met de ski Dubai erin)
- Ibn battuta Mall (Mall gebouwd na aanleiding van de reis van Ibn Battuta. In allerlei stijlen en met overal verhalen verspreid door de mall)
- Burj Dubai (hoogste gebouw ter wereld)

Er was dus genoeg te shoppen voor de dames, maar ook ons pa heeft genoeg gekocht volgens mij.
Verder heeft Suzanne nog twee uur gesnowboard in Ski Dubai!!! Toch ook een hele ervaring. Doe je ook niet elke dag!!!

Op 26 december zijn we met een desert safari mee geweest. Dit was wel geinig.
Ten eerste hadden we gids die goed engels sprak en ook nog eens een goede dosis humor had.
Na een wilde rit hebben we "gesandboard". Suus kwam het verste en ik was tweede of derde. O.a. voor twee groningers van mijn leeftijd met nogal een grootte mond. Dit deed mij een groot genoegen :D
Daarna hebben we op een mooie duin de zonsondergang gezien.
Toen we de woestijn uitkwamen moesten heel even de banden weer opgepompt worden en daarna op weg naar het "kamp". Daar kregen we een welkomst snack (soort olie bol maar dan veel lekkerder) en een kopje arabische koffie. Ik had die al op een keer bij de Sheik, maar voor mijn vader was het een aparte smaak.
In het kamp kon je kameel rijden, een henna tatoe nemen, even aan de Sheesjat (waterpijp), goed eten (wij kregen van onze chauffeur extra!! :P) en er was een "buikdanseres". Ondanks dat ze er goed uitzag viel dat toch tegen.
De waterpijp was op zich wel leuk om een keer te doen. Zo leuk dat ik er ook maar een gekocht heb. Laura was de enige die dat ook aandurfde.
Suzanne heeft een henna laten zetten en dat was nog best mooi ook!!.

Daarna ben ik nog op de foto geweest met een valk.

Toen kwam de echte humor van onze chauffeur boven drijven.
Eerst gaf hij de vogel na mij door aan de volgende toerist en liep daarna weg. Dus die toerist zal daar nog wel even gestaan hebben.
Ook was er een toerist op zoek naar de jeep waarmee ze gekomen was. Dus onze gids loopt haar af en vraagt wat er is. " i'm looking for our jeep". Dus hij zegt:" oh you are looking for a white land cruiser"?
Iedereen reed daar met een witte toyota land cruiser.. haha..

De een na laatste volle dag zijn we naar Mussandam geweest, alwaar we de boot tocht gemaakt hebben die ik ook al een keer tijdens mijn kampeer tocht gemaakt heb.
Deze keer was het wat kouder, maar dat had ook voordelen.
Toen wij bij de dolfijnen aankwamen, waren wij de enigste boot. Alle dolfijnen zwommen dus om onze boot en het waren er eerst 3, daarna 6. Toen er nog wat meer boten kwamen bleken het er denk ik wel 20 te zijn!! Alleen zwommen ze toen niet alleen meer rond onze boot.

Vervolgens zijn we weer naar de baai gevaren waar je kon zwemmen.
Ik en suzan waren er snel bij. Kleren uit, zwembroek aan en springen maar.
Alle chinezen, indiers en pakistani die met hun sjaals om en mutsen op op de boot zaten keken ons maar raar aan... Dat is nu echt zon situatie die gezien moet hebben. Helaas lag ik in het water en kon dus geen foto maken.
Het water was zelfs warmer dan op de boot. Met name door de wind die er stond.

Op de weg heen en terug in Oman kwamen we ook langs een leger controle. Eerst zagen we een goed gecamoufleerde jeep staan met daarin twee soldaten. Zo goed gecamoufleerd dat we pas van dicht bij het niet gecamoufleerde machinegeweer zagen wat er op stond en daarna pas de jeep en de soldaten.
Vervolgens was er een weg blokkade waar een majoor ondersteund door bewapende soldaten mijn rijbewijs en alle paspoorten wilden zien en de tassen die we bij hadden. We hebben maar meegewerkt en niet te veel gezegd.
Vervolgens mochten we doorrijden waar we nog een eenzelfde jeep tegen kwamen.
Op de terug weg mochten we wel zo doorrijden.
Waarom de controle was hebben we niet gevraagd. bij zulke controles moet je niet veel praten, vooral niet als de mannen gewapend zijn met enorme machine geweren en AK47's.
We hebben wel wat een vermoedens:
- Het was een paar dagen na de dood van Buttho, het puntje van Oman waar wij waren ligt maar 60 km van Iran af en dus ook niet zo ver van Pakistan.
- Smokkelwaar. Vanuit Oman wordt het een en ander gesmokkeld naar Iran en terug.
- Militaire oefening.

We zullen het nooit weten. Maar schijnbaar staan ze nog te controleren in Oman. Dat hoorde ik van een nederlandse jongen die ik heb leren kennen afgelopen week. Daarover straks meer...

Wat me ook opviel is dat ze telkens een ander bedrag vragen bij zowel de UAE post als de OMAN post van de grens overgang. Ben er nu drie keer door heen geweest en terug en heb elke keer wat anders betaalt. raar is het enige woord wat ik ervoor heb.

Die avond zijn we bij Eddy gaan eten. Nella had zich weer goed uitgesloofd in de keuken want ze had 3 hoofdgerechten en 2 na gerechten gemaakt.
Nasi Goreng, Gado Gado en nog een indoneisch gerecht als hoofdgerecht en de voor mij inmiddels beroemde fruit yoghurt en tiramisu. Het heeft goed gesmaakt.

De laatste dag zijn we naar 's ochtends samen met Eddy naar een melkveehouderij in RAK geweest. Dat was wel apart oom te zien. Helaas mochten we de melkstal en de yoghurt fabriek niet zien en was de rondleiding dus ook weer zo voorbij. Maar toch. Wel apart. Ons pa, Eddy en de man van het bedrijf hebben nog redelijk wat ideen en visies uitgewisseld.

Daarna zijn we naar "Global village" geweest in Dubai. Dat is een combinatie van een pretparkje en markt. Op die markt zijn er landen vanuit de hele wereld die daar hun producten aan bieden. Elk land kleed hun stukje ook wel redelijk mooi aan. Helaas was de meerderheid van de producten alsnog gewoon "made in China". Maar we hebben ons er toch wel redelijk vermaakt. De dames hebben ook nog een laatste aankoop gedaan.

Omdat we allemaal al wel redelijk moe zijn heb ik ze gedumpt op het vliegveld. We hebben daar nog wel wat gegeten en nog de afdeling gevonden voorwerpen gezien, he laura;).
We stonden in de lift om omhoog te gaan naar de restaurantjes. Stapt er ook een Israelier in de lift. Die vroeg waar we heen gingen. Amsterdam. Toen vroeg ik waar hij heen ging. Hij vertelde dat hij gisteren uit Israel hierheen was gekomen, maar dat hij zijn koffer kwijt was en die nu ging zoeken.
Mee gaat de deur van de lift open en wat zien we? Een enorme berg koffers, tassen en dozen... Succes dachten ik en laura allebei. Als dat de afdeling gevonde voorwerpen is..?? We zijn nog even terug geweest voor een foto!!

De volgende dag ben ik weer aan het werk gegaan.

Opvallend is wel dat we door deze vakantie en omdat in het in de UAE nauwelijks gevierd wordt, niets van de kerst gemerkt hebben. Alleen wat verdwaalde winkel interieurs en een paar obers die ons "merry christmas" wensten herrinerde ons aan kerst.

Met oud en nieuw ben ik naar Dubai geweest. Ik wilde eigenlijk naar een feestje bij Barastis, vlak bij de Burj al Arab en de palm Jumeira. Maar dat bleek al vol te zitten en was ook wel redelijk duur!! 40 euro entree is wel veel....tenminste als je daarna ook nog de drank moet betalen.

Ik heb daarom besloten met een paar andere om naar een huis feestje van een van onze vrienden te gaan. Zij woont in Mirdiff, dat is onder de aanvlieg route van Dubai Airport. Gevolg luxe huizen voor weinig geld!

Ik heb daar samen met vooral Zuid Afrikanen oud en nieuw gevierd. Tijdens de daadwerkelijk jaar wisseling zat ik in de Jacuzzi. Het kan slechter...
Wat wel leuk was, was dat ik weer mensen tegen kwam die ik sinds het kamperen of het strand feest bij "al jazira" niet meer gezien had (sinds half oktober).

Geslapen heb ik die nacht bij Gareth. Dat is de vriend van jacky en hij is piloot bij Emirates Airlines. De volgende dag was ik als eerste op (zonder kater) en zag iedereen met een kater de trap af komen. Ik heb dan ook maar het ontbijtje gemaakt voor iedereen. Halverwege de film die we daarna zijn gaan kijken werd ik opgehaald door Eddy.

Eddy en Nella me op nieuwjaarsdag een dagje meegenomen naar Dubai. Nella heeft geshopt en is naar de kerk geweest. Eddy en ik hebben in de tussentijd vooral koffie gedronken in die malls. Heb ook kennis gemaakt met Wafi Mall. Dat is een mall naast het Wafi hotel (piramide hotel) en is gebouwd met een egyptische stijl. Overal staan dus herogliefen in de muur, zijn mooie mozaiek koepels en staan er buiten de beroemde standbeelden.

Afgelopen maandag ben ik samen met 2 vrienden (David en Ridade) en hun vrienden (in totaal 6 man) naar de finale en de troost finale van het Sheikh Mohammed Bin Rashid Football Championship geweest.
Dit is een toernooi ter viering van het jaarlijks jubileum van de aanstelling van Sheikh Mohammed als "ruler" van Dubai.
Naast Ajax deden VfB Stuttgart, Inter Milan en Sport Club international (uit Brazilie) mee.
Verrassende winnaar: Sport Club Internacional. Maar die hadden dan ook de beste fanclub. Een man of 90 a 100 van de in totaal ongeveer 1000 fans waren meegereist met de club om ze aan te moedigen. Iedereen die wel eens een wedstrijd van welke sport dan ook, waarin brazilianen vertegenwoordigd waren, heeft gezien, weet waar ik over praat.

En voor alle criticaster in Nederland. Ajax speelde zowaar goed!! Perez was de beste, dus het is een goeie aankoop.
Het ging gelijk op in de halve finale tegen Inter (2-2) waar ze met penalty's verloren en aangezien ze 84 minuten met 10 man tegen Stuttgart speelde (rood maduro na 6 minuten wegens overtreding op een doorgebroken speler), is een 0-1 niet slecht. Komt nog eens bij dat ze in die wedstrijd nog een eens zoveel minder waren. Vooral de tweede helft toen Perez, Huntelaar en Suarez erin kwamen. Ook Davids was weer goed bezig.

Internacional was duidelijk beter dan Inter Milan en hebben dus ook verdiend gewonnen. Scout tip voor alle ploegen in Nederland. Koop nummer 5 van Internacional. Wat een speler, maakte zijn goede wedstrijd compleet door de winnende treffer te scoren met een omhaal!!

Tip voor Inter Milan: Koop geen ego trippers meer... Als Inter Milan gewoon had over gespeeld ipv telkens nog een mannetje extra proberen uit te spelen had de uitslag er wellicht compleet anders uitgezien. Met name Ibrahimovic.. wat een drama!! Leuke acties, maar geen rendement.

Ik zat tijdens de wedstrijden naast Sjors. Dat is een amsterdammer die op rondreis was door het midden oosten. Met hem heb ik leuk gepraat tijdens de wedstrijden en ik denk dat we misschien zelfs nog wel een keer samen gaan stappen in Amsterdam.

Na de wedstrijd was er nog een enorme vuurwerk show waar werkelijk geen einde aan kwam!! En het knalde hard!! Ze staken het vuurwerk dan ook naast het stadion af.

Ik had in Oktober al een keer 10 druppels regen naar beneden zien komen. OOk tijdens de vakantie van ons pa en ma heeft het wel wat geregend. Maar afgelopen dagen!!!
Pap, mam, laura en suus, wat jullie gezien hebben is niks.
De laatste twee dagen stonden de straten blank!! (er is hier een regenwater afvoer voor wegen omdat het maar een paar keer per jaar regend). De weg was spekglad, water en al dat stof bij elkaar is geen goede combinatie! Het was dus niet harder rijden dan 40 km/u en door de plassen stapvoets, omdat sommige best 20 a 30 cm diep kunnen zijn.
Heb ik dat toch ook nog mee gemaakt. Nu nog een zandstorm ;)

De temperatuur is hier door die regen gezakt naar een graad of 15 overdag en snachts rond de 10. Maar vandaag scheen de zon weer de hele dag, dus het zal wel weer oplopen vanaf nu.

Nou dat was het dan wel weer zo'n beetje.
Heb het een beetje kort en bondig verteld.. maar anders wordt het verhaal ook weer zolang!!!

Ga nu stappen, want ik heb weekend!! Afgelopen weekend is dat door de deadline van het stage verslag erbij ingeschoten. Heb de laaste dagen bijna 20 per dag aan dat verslag gezeten, waar Eddy me ook enorm bij geholpen heeft trouwens.

  • 10 Januari 2008 - 17:52

    Laura:

    OW Ard, moet je nou weer tegen iedereen vertellen dat we lekker waterpijp hebben gerookt :P
    Voor de rest heb ik niet veel nieuws gelezen, ik was er immers zelf bij of kon het bij Studio Sport zien. Maar je zit toch geen Cow&Chicken te kijken he lamzak, dat kan hier ook! Je hebt nog maar 3 weken, ga naar buiten jongen!

  • 10 Januari 2008 - 19:04

    Nicky:

    heej appel
    wat een verhaal jongen.. moet wel fijn geweest zijn zo je ouders en laura en suus te laten zien waar jij al een tijdje rondloopt en ze weer eens te spreken..
    en leuke dingen gedaan heb je zelf ook nog een beetje vakantie gehad he

    maar geniet er nog van die laatste weken en ben benieuwd hoe het regenachtige nederland je weer bevalt

    halleee

  • 10 Januari 2008 - 19:24

    Gijs En Paula:

    Ha buurman,
    Zo te lezen was het een leuke vakantie zo samen met de fam. Tja dat is toch ok wel appart dat je door straten moet rijden die vol staan met water in zo'n warm land!?! ;-)
    Nou maak er die laatste paar weken mar veel plezier en geniet er van!!

    Gr Gijs en Paula

  • 15 Januari 2008 - 15:41

    Pele:

    de carnavalswagen vordert gestaag!! wij blijven lekker plakken... als jij ook maar niet blijft plakken want anders hebben we geen echte pipo!!
    nog veel plezier daarzo en tot straks halleeeeee

  • 22 Januari 2008 - 18:55

    Inge:

    Pfff wat een verhaal zeg! Ik had ook al veel van Suzanne gehoord met oud & nieuw.

    Nog even en dan kun je alles gewoon vertellen en hoef ik niet al die kleine lettertjes te lezen.

    Nog veel plezier!!
    Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 60002

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: