Sinterklaas - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

09 December 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Weer een berichtje uit arabierenland,

Auto update:
2 VW Touareg Dakar
5 Mitsubishi Pajero Dakar
1 Kamaz Dakar
19 Ferrari's (waaronder 5 GT3 deelnemers en 8 op de Dubai Autoshow)
18 Aston Martin's ( 6 GT3, 8 Autoshow)
13 Jaguars (6 Autoshow)
5 Maserati's (2 Autoshow)
5 Roll's Royce (inclusief die van de Sjeik van Dubai en die van de koningin van Engeland, 3 autoshow)
10 Lamborghini (3 GT3, 5 autoshow)
3 Ascari (3 GT3)
22 Corvette's (6 GT3, 2 autoshow)
4 Ford GT40's (4 GT3)

(geen nieuwtjes deze week ;))

Reacties:

Iedereen die het over vrouwen had:
Het is voorlopig alweer een paar weken rustig. Maar wie weet....

Niels:
Het eerste gaat inderdaad goed. Ik volg het voetbal via www.knvb.nl. Ik zie ook tot mijn spijt weer dat het vierde op de plek staat waar we vorig jaar geeindigd waren. Na de winterstop moeten we dat maar weer eens terug gaan draaien.

Jeroen:
Jah NAC blijft lekker winnen.. bewijzen we iedereen een dienst, verliezen AZ en PSV daarna en speelt Feyenoord gelijk tegen VVV!!!.. zo wordt Ajax straks nog echt kampioen.

Rene: Ik ben echt benieuwd naar de CV wagen!!... Ik rij er gewoon weer achteraan met de Renault Ceres. Rij ik beide optochten??

Lia: Ik ben weer op tijd terug om eieren te eten hoor... sla ook maar wat knakworsten in...

Pac:
Ja ik heb Ritchie Brothers op de beurs in Dubai gezien, heb er nog een stel pennen van gehad.

Arno:
Ja ik wil weer ballen (en afzien).... maar ik wil ook weer winterbbq-en en bierfietsen!!

Paula: Hoe is het op de lijndonk? zijn die drempels al weg? anders kunnen jullie met de bobcat wel een keer uitschieten misschien??

Suus: Je moet in ieder geval een bikini meenemen, maar een of twee lange broeken kan ook geen kwaad. (25 graden overdag en tussen de 14 en de 20 snachts)

Nu zullen jullie wel denken, en sommige hebben het al gevraagd... "vieren ze daar ook Sinterklaas??"
JA
En ik was de gek.... ik mocht zwarte piet spelen!
Er zit in Ras al Khaimah een Nederlandse DvD fabriek. De mensen die daar werken en hier wonen vieren elk jaar carnaval met hun kinderen.
Vorig jaar was Eddy ook al sinterklaas, die toen met boot en twee zwarte pieten (de matrozen) per boot de baai van Ras al Khaimah ik gevaren.
Dit jaar was de sinterklaascommissie (ja er is er echt een, we blijven Europeanen) minder origineel en kwamen we gewoon aangelopen bij de "sailclub".
Een van de werknemers, een Pool die 15 jaar in Nederland gewoond heeft, was de andere zwarte piet.
We hebben ons bij Eddy thuis omgekleed op 1 december, en werd ik gesminkt door een van de moeders.
Daar aangekomen moest Eddy gaan zitten op de stoel en deed hij zijn boek open...
Een voor een haalde hij de kinderen naar voren. Alle ouders hadden een stukje geschreven over hun kinderen en het voorzien van een foto.
Als Eddy wat met ze gepraat had, moest ik ze wat pepernoten geven. Pepernoten in een zakje, in plaats van strooien. De NEDERLANDSE MOEDERS vonden het zonde als de pepernoten onder het zand kwam te zitten. Maar goed...
Eddy kreeg van sommige kinderen wat tekeningen, maar van een ook geld!! Je geeft sinterklaas toch geen geld??
Een kind zag dat de handschoen van mijn collega zwarte piet niet goed zat en zag dus wat wit. Hij had het gevraagd aan zijn moeder, en die had gezegd dat wij hulp zwarten pieten waren. toen vroeg hij hoe wij dan aan de kado's kwamen? En gelijk daarna vroeg hij of de Overheid die betaalde... Wat een fantasie hebben kinderen toch af en toe... Maar de moeder hoefde in ieder geval niet te antwoorden.
Als laatste werden er nog wat kado's uitgedeeld en daarna weer snel weg.
Kleren uit en de deo spuit erop.. Je zweet je kapot met een mayo, coltrui, handschoenen en dan nog je zwarte piet kleren aan. Eddy had het helemaal niet meer, met een kriebelsnor en de nog veel warmere kleren van sinterklaas.

Als bedankje kreeg ik twee grote taai taai poppen en 4 belgische biertjes...

Het weekend daarvoor (29-30 Nov) was het in Dubai "the Dubai Rugby Sevens". Dat is een rugby toernooi met andere spelregels dan normaal rugby. De wedstrijden duren maar 40 minuten en je speelt maar met 7 spelers. De score loopt dus heel hard op.
Deze variant op de sport is de variant die ze eventueel willen houden op de olympische spelen.
Helaas had ik geen kaartje...
Ik zat dus vast in RAK...
Iedereen die er nog was was druk.. dus ik ging een saaie donderdag avond te gemoed.
Gelukkig kreeg ik rond een uur of 9 een telefoontje van Shirley. Ze vroeg of ik mee wilde gaan stappen omdat er niemand anders was. Ik wil...
Eerst waren we naar het Hilton geweest, waar ik Yazmin nog tegen kwam (de zangeres van het Hilton). Maar dat was het dan ook weer zo'n beetje.
Wij dus weg naar een andere kroeg.
Bij Stallion moesten we opeens entree betalen (10 euro!!!), dus ook daar snel weg.
We zijn toen maar naar Makati bar (filipijnse bar) geweest.
Daar kwamen we Flor nog tegen. We hebben daar wat gedronken en wat gedanst.. maar de avond was uiteindelijk niet echt geslaagd.
De volgende dag was een stuk beter.
Ik had de Volvo niet ter beschikking omdat deze de geest had gegeven de dag ervoor midden op de Floating Bridge in Dubai (wat een redelijke file veroorzaakt volgens Eddy). De Floating bridge is een drijvende brug (de naam zegt het al) die ze tijdens de spits in Dubai over de Creek (baai) trekken om de andere bruggen te ontlasten.
Ik heb toen een auto gehuurd. Een Nissan Tiida. Een soort groot uitgevallen 5 deurs Renault Clio.
Alle huur auto's hier zijn trouwens voorzien van ruit blindering om de zon buiten te houden...
Maar dat is alleen maar lastig,
Ten eerste is de strip op de vooruit zo geplakt dat mensen langer dan 1.70 er niet onderdoor kunnen kijken (ik dus ook niet, stoel op zn laagst en beetje bukken) en zie je 's nachts niks in je spiegels, wat betekend dat je met je ramen open moet rijden!!.. maar goed...
Ik ben die dag met Shirley, Melissa en nog een andere vriendin van Shirley (waarvan ik de naam ben vergeten) naar Dibba gereden. De rest was nog steeds in Dubai.
We zijn daar naar het strand geweest.. hebben wat gezwommen en gegeten. Maar het meeste van de dag hebben ze foto's genomen.
Dat begon al onderweg.. twee keer moest ik stoppen. Een keer in de bergen (wat zeer mooi was, lijkt een beetje op Mussandam) en een keer op een rotonde.
Dat is op zich wel leuk. De rotondes in de UAE worden versierd met van alles en nog wat. Dit wordt vooral gedaan om de weg te wijzen, aangezien ze hier bijna geen straatnamen en huisnummers hebben (alle post via postbussen) Nu was er een in Dibba met hele grote potten. Daar hebben we wat leuke foto's gemaakt.
Op het strand zijn we daar mee doorgegaan.
Daar trokken we veel aandacht. Een jonge vent met drie vrouwen op het strand die de ene na de andere sexy pose aannamen.
Toen de aandacht wat te groot werd, andere jaloerse dames (melissa kreeg bijna ruzie met twee duikers), zijn we maar weer vertrokken.
We wilde nog via Fujeirah terug rijden, maar het was al laat. Dus hebben we er een eind aan gebreid.

De week erop (6-7 Dec) was redelijk rustig, maar afgelopen donderdag was het weer weekend!!
Ik ben via het appartement van Mike (die overigens de ouderwetse 33cl heinekken flesjes had en zwarte wodka, alleen was deze niet paars maar groen, maar hij smaakte hetzelfde) bij het Hilton terecht gekomen voor een zwembadfeestje. Een soort Pre-kerstmis feestje.
Ik heb daar in ieder geval een mooie kerstmuts gescoort.
Ook heeft Yazmin mij les twee gegeven in dansen. Ik heb inmiddels kennis gemaakt met de Cha Cha Cha en de Salsa. Maar ik moet nog maar veel gaan oefenen.
De rest (Mike, Alex, Sebastian en een vriend van Sebastian uit Polen) ging nog verder bij Stallion, maar ik ben naar huis gegaan omdat ik de volgende dag naar de Drommeraris races wilde. Die races beginnen vroeg!!

Om 5 uur ging de wekker...
Om 5.30 ben ik er toch maar uit gegaan en rond 6 uur was ik op weg naar de baan.
Aanvankelijk zouden Melissa en Shirley meegaan, maar die haakte af in de ochtend.
Na een half uurtje rijden, had ik de baan gevonden en zag gelijk al een paar drommedarisen naast mijn auto rennen...
Ik reed op dat moment dik 40 km/u. Ik was dus verbaast dat ik werd ingehaald!!..
die beesten rennen hard zeg.. en dat op die dunnen lange benen.
Helaas waren er geen echte races, maar er werd wel getraind.
Ik ben een keer de baan rond gereden, en die bleek 8km lang!! met aan het eind een recht stuk van een km of 2.
Om de beesten aan het rennen te houden, zaten er vroeger kleine jongentjes uit Bangladesh. Omdat dat dat te duur werd en bovenal humanitair niet juist (doordat het pijn deed om op het beest te zitten, gingen de jongetjes huilen en ging het beest harder), hebben ze die sinds 1,5 jaar vervangen door een apparaatje met een zweep.. Die is op afstand bestuurbaar.
De eigenaren van de drommedarisen rijden op de weg naast de baan mee met de beesten (dezelfde weg als ik rond gereden ben) en drukken bijna continue op de knop van het apparaat maar ook op de toeter.
Maar dat werkt dat ook wel, want ze rennen enorm hard!!!

Daarna ben ik weer naar huis gereden
en verder geslapen. Onderweg zag ik nog een struisvogel boerderij en vonden een Ezel en een Os het nodig recht voor mijn auto en net na een blinde bocht over te steken, zodat ik weer een keer mijn ABS mocht testen..
Die middag had ik opeens internet in mijn appartement. Maar die verbinding ben ik al weer kwijt. Ik begrijp er niks meer van...

2 December was het National UAE day. Nou het was een gekke huis. De dag ervoor zag ik al beschilderde auto's rijden en auto's met vlagen eraan. Maar op 2 december zelf, stond er in half RAK een file. Het ritje naar huis duurde bijna een uur ipv 10 minuten!! Overal toeterende auto's en mensen met verf en vlaggen in de weer... ook onze taxi kreeg nog een lik rode haar lak (afwasbaar op auto's, ze zijn niet gek ;)) Ook mijn appartement ontkwam er niet aan... helemaal versierd met lichtjes.
Maar ook was er overall vuurwerk en muziek. Dus het had ook wel wat.
Het is een beetje te vergelijken met koninginendag, maar dan niet georganiseerd en veel geemotioneerder.


maar goed nu zit ik weer midden in de week en moet er weer gewerkt worden.

Ik ga nu dus ook maar weer verder met mijn stage verslag. Want mede door het bezoek van mijn ouders en mijn zusjes heb ik daar de komende weken niet veel tijd voor....

Het betekend wel dat het einde in zicht is... en hoe dichter die bij komt des te meer ik weer terug wil naar het kouwe maar gezellige Nederland.
Maar die laatste paar weken red ik me ook nog wel.. dus maak je geen zorgen.

Groetjes,

Ard

  • 09 December 2007 - 14:20

    Laura:

    Haha Ard, wat ben je schitterend vlekkeloos geschminkt :P Maar goed, staan er nog meer van dit soort geintjes op stapel als wij naar jou toe komen, kan ik me vast voorbereiden ;)
    Tot over 2 weekjes!

  • 09 December 2007 - 15:55

    Suus:

    KAMELENRACE-RULEZZZZZ!!! haha...dat ziet er echt cool uit!!
    tot over 2 weken!
    kus

  • 09 December 2007 - 16:36

    Paula:

    Heej Ard,
    Goh wa lopen die beesten hard zeg!! ;-) Die moet je mar mee hierna toe nemen misch kunnen ze de drempels er wel uit lopen!! HAHA! Tja voor de rest gaat alles goed hier! Ja wij hadden ok 2 zwarte pieten in huis, Daniel en Leo ( broer daniel) uit brazil waren hier en op 5 dec had Breg 2 pakken van pieten bij en hadden zich verkleed! Echt grappig. Ze hadden zelfs een rijm in het nederland kei gezellie dus.
    Later!!
    Houdoe!
    Gr
    Paula

  • 09 December 2007 - 19:58

    Marjolein:

    Heee ard,

    leuk dat ze daar ook sinterklaas vieren.. en geweldig om jou in pietenpak te zien!:P
    ik dacht laat nog even iets achter.. maar heb niet zoveel te vertellen..
    alleen dat het hier nog steeds goed gezellig allemaal is ook weer dit weekend veel lol gehad met van die utrechtste scoutingmensen waarvan ik dacht da het polen waren.

    maar ik ben er weer van tussen
    Liefs,
    Marjolein

  • 09 December 2007 - 21:36

    Mama:

    hallo Ard
    we genieten van je mooie verhalen
    en zijn benieuwd hoe het in RAK er echt uitziet.
    groetjes, mama

  • 10 December 2007 - 16:31

    Nicole:

    Heey Jongeman!
    Ik denk, laat ik ook eens iets melden hiero. Ik moet je trouwens laten weten dat ik voor volgende carnaval (dus niet aanstaande, begrijp je?!) echt een geweldig carnavalspak voor je heb geregeld, waar je super blij mee gaat zijn (maar niet heus:p) haha,
    Verdere details vertel ik wel op MSN, niet geschikt voor hier ;)
    Enne, echt goed van je dat je die site zo goed bij houd hoors! Zo blijf zelfs ik, op de hoogte.
    Dikke Kus

  • 11 December 2007 - 12:51

    Loes:

    Hey Ard,

    Nog steeds gaat alles goed daar lees ik. Hier gaat ook alles goed.
    Ik wilde ff een reactie plaatsen op de zwarte pieten foto. Hahaha wat grappig zeg! Jullie lijken net 2 zwarte clowns met die pakken aan! Maar wel lachen dat ze het daar ook een beetje vieren!
    Nou veel plezier als the family er is en verder tot snel!

    Groetjes Loes

  • 21 December 2007 - 15:32

    Lucia En Henk:

    Hallo Ard,
    Gisteren hoorden we dat je hele familie op bezoek komt met Kerst. Ben wel een beetje jaloers. Het weer is vast stukken beter dan hier, d.w.z voor de schaatsliefhebbers is het (nog) prima, maar als je er niet van houdt, is het erg koud. We zijn geen vorst meer gewend. Vooral als de CV het twee dagen niet doet en je ook nog zonder warm water zit. Gelukkig is alles weer gerepareerd, zodat we hopelijk een warme Kerst tegemoetgaan. Volgens mij vermaak je prima daar (werk je eigenlijk ook nog naast al dat uitgaan e.d.?). Henk en ik wensen je in elk geval een plezierige Kerst (en gelukkige hereniging met je vader, moeder en zussen!) en een goed 2008!

    Lucia en Henk

  • 21 December 2007 - 16:53

    Judith:

    Hoi Ard
    Wij wensen jou fijne kerstdagen samen met je ouders en zussen en alvast de beste wensen voor 2008.
    Ik moet van Bas nog even zeggen dat de suikerbieten al gerooid zijn.(Bas heeft meegeholpen met zijn eigen peeenrooier die hij van sinterklaas had gekregen).
    Groeten van ons allemaal!

    Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 59995

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: