Dik over de helft - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Dik over de helft - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Dik over de helft

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

28 November 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Lieve bezoekers van mij site, hier ben ik dan weer,

Auto update:
2 VW Touareg Dakar
5 Mitsubishi Pajero Dakar
1 Kamaz Dakar
19 Ferrari's (waaronder 5 GT3 deelnemers en 8 op de Dubai Autoshow)
18 Aston Martin's ( 6 GT3, 8 Autoshow)
13 Jaguars (6 Autoshow)
5 Maserati's (2 Autoshow)
5 Roll's Royce (inclusief die van de Sjeik van Dubai en die van de koningin van Engeland, 3 autoshow)
10 Lamborghini (3 GT3, 5 autoshow)
3 Ascari (3 GT3)
22 Corvette's (6 GT3, 2 autoshow)
4 Ford GT40's (4 GT3)


Reacties:

Heey buurvrouwen,
Leuk dat jullie de site zo goed in de gaten houden!!

Laura en Suus,

Ik denk dat we na de vakantie in de UAE niet naar USA of naar Australie gaan. Dat moet ik later nog maar eens doen. Eerst ga ik naar Mauritius!! (als ik werk en geld heb :P )

Marjolein:

Zie je met carnaval!!
En lekker blijven schrijven... altijd leuk om verhaaltjes te lezen.

En dan nu het verhaal:

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst echt in Dubai uitgeweest. En het was gaaf!!!
Alex belde me halverwege de donderdag op of ik met hem en zijn vader en vriendin mee wilde naar Dubai.
JAAAAAH!
Om half 6 vertrokken we vanuit Ras al Khaimah op weg naar Barastis
Barastis is strandclub bij een van de vele hotels langs de kust van Dubai. Het is een van "hotste" plekken in Dubai en dat was ook wel te merken aan de drukte. Barastis heeft twee verdiepingen waarvan de onderste op het niveau van het strand en de bovenste op het niveau van de begaande grond en dus de weg.
Op beide verdiepingen bevind zich ook nog eens een zwembad.
We waren wat vroeg bij Barastis, maar dat kwam mooi uit, want we hadden nog geen een van alle gegeten.
Toen we daarmee klaar waren kwam Nathan (de vader van Alex, maar nog steeds een behoorlijk feestbeest) een bekende tegen.
Een vent waarmee hij een jaar of 4 geleden in Barcelona had samengewerkt.
Bij de bar beneden gaf hij zijn "afscheidsfeestje" omdat hij terug ging naar Spanje. Daar zijn we toen maar naar toe gegaan, alwaar we nog wat meer bekenden tegen kwamen. Bruce, Jacky, Nathalie, Nick, Mike en Roxanne.
We hebben daar een gezellige avond gehad.
Nathan en zijn vriendin waren al naar huis en ik zou samen met Alex een taxi nemen.
We zijn op dat idee terug gekomen toen Bruce en Jacky ons uitnodigden om daar te slapen.
De volgende dag zouden we toch in Dubai zijn, dus waarom niet. Lekker makkelijk.

Alex sliep in het bed en ik, bruce en Jacky sliepen op de bak/bed/stoel. Ik weet niet precies wat het was.. maar het was niet comfortable.
Dat vond Bruce ook, dus die gooide met grof geweld in zn slaap Jacky (zen eigen zusje!!) van de bank tegen de tafel. Dat was redelijk pijlijk zeg maar.
Maar een plijstertje erop en klaar.

Een uurtje later werd ik wakker. Was Alex weg? Toen dacht ik nog.. haha lekker het bed voor mij!!
De volgende dag kwam ik er pas achter dat hij echt weg was. Ik was dus redelijk alleen in Dubai. Ik weet nog steeds niet waarom hij me heeft achtergelaten.. maar het zal me wat. Ik heb de volgende dag een kei goeie dag gehad.
Jacky en Bruce hebben de volgende ochtend goed voor me gezorgd. Goeie koffie en goed ontbijt :D

Daarna naar de Red Bull Flugtag in Dubai Creek Park.
Dubai Creek Park is een soort Central Park, maar dan kleiner en langs de "creek" (baai) van Dubai.Voor degene die niet weten wat de "Flugtag" is:
Aan het einde hadden ze een schans waar mensen met zelfgemaakte vliegtuigjes vanaf rijden en dan kijken wie het verste "vliegt". Maar beelden en fotos zeggen veel meer. (video staat nu op de site)
Er waren daar nog wat meer bekenden, onder andere wat mensen die ook mee waren op de campingtrip naar Oman.

Daarna zijn we nog even naar de Irish Village geweest. Dat is een straatje op het tennis complex van Dubai volledig in Ierse stijl met pubs e.d.
In het tenniscomplex was op het moment de Dubai Legends bezig. Aldaar speelden de vroegere toppers tegen elkaar. De groote afwezige was John Mcenroe
Helaas konden we niet naar het tennis kijken omdat het uitverkocht was.
Ik was op dat moment ook wel een beetje gebroken. Mana had voor mij een goedkope Indiase taxi gebeld. Dus ik was alsnog redelijk makkelijk en goedkoop in RAK.

Maar het was echt super gezellig :D

Afgelopen dinsdag nog met Eddy, Paul en een werknemer van Pauls bedrijf (Arabian Explosive Company) naar "the big Five" geweest.
Dat is een beurs voor bouw materialen en heavy equiptment in Dubai. Een deel daarvan (met bouwmaterialen) was in de "Dubai exhibition centre". Het andere deel (met de equipment) was op het vliegveld van Dubai. Heel de tijd hoorde je vliegtuigen op stijgen en ik moest daar dan ook even een filmpje van maken.
Verder was de beurs zeer interessant. Heb er nog wat ideeen opgedaan voor mijn ontwerp en voor de rest gewoon weer veel fotos genomen.
Dit keer niet gelobbied voor een afstudeerplek, omdat ik denk naar GINAF ga per begin februari. 6 dec heb ik daarmee een online sollicitatie gesprek
Foto's daarvan staan op de site.
Oh en pap, ook hier hebben ze Merlo's!!

Ook heb ik volgende keer een verrassing voor jullie.. maar dat zie je dan wel.

Groetjes,

Ard

  • 28 November 2007 - 17:37

    Mark Boemaars:

    Hee ardje! Zo te horen nog steeds alles onder controle daarzo! Volgende keer wat meer foto's van het vrouwelijk schoon erop hé...hahah Geniet er van! Hallee Mark

  • 28 November 2007 - 18:13

    Suus:

    He ard!!
    Ben blij dat je je zo goed red daar!
    We komen al bijna kijken hoe het echt is daar?? Hoe warm is het eigenlijk daar?? Moet ik nog een bikini inpakken? of wordt het al lange broeken weer?
    kus

  • 29 November 2007 - 15:36

    Rene:

    Heej pikkestein! alles nog steed goed daar zo te lezen! hier ook hoor!! de constructie van de wagen vordert!! maar het is nog echt veeeeeel werk maja komt wel goed denk!! gedraag je en tot snel! hahaha

    Gr

  • 30 November 2007 - 19:23

    Paula:

    Heej Buurman,
    Alles nog goed daar?? Kdenk het wel he! :-) en ik lees dat je bezoek van je zusjes krijgt. Leuk hoor!
    Mar das wel gaaf zo met die filmpjes ik wist niet dat het een rage is om zo in het water te vliegen/ vallen?? Maar wel leuk om te zien!

    Gr Paula

  • 02 December 2007 - 15:51

    Lia Vissenberg:

    hoi die ard,
    wat een leventje heb jij daar
    dacht dat je daar hard ging werken
    leventje is wel rustig zonder jou, chris komt nu alleen binnenwaaien
    carnavalswagen gaat goed zeggen ze, maaaaaaar wij gaan beter!!!!!!!!!!!
    de vriend van een collega van me werkt in dubai bij een baggermaatschappij
    weet niet welke
    hou je het nog wel even vol daar of blijf je daarvoor vast??
    hoef ik minder eieren in te slaan het weekend met carnaval,
    houdoe en hallekes
    zondag middag, volop storm en regen, doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilia

  • 02 December 2007 - 19:18

    Jeroen :

    Ardjuhh! Alles goed daar kerel?
    Hier ook: Ajax - NAC 1-3!!!!!!!!! (PSV Bedankt NAC;)

    En al n tipje van de sluier opgelicht?

    Veel succes nog, niet teveel zuipen en groet,

    Jeroen

  • 03 December 2007 - 13:00

    Niels:

    eej ard,

    hou je nog even op de hoogte van de uitslagen van het 4de he haha, jouw mannen hebben helaas weer verloren gister, al was het met 4-0 ofzow tegen een van de bovenste dus viel mee!! Het 1ste daarentegen heeft wel weer gewonnen en tegen die tijd dat jij terug bent hopen wij de 2de periode binnen te hebben haha. Maar verder alles oke nog daar, aan je verhaal te horen wel! Nou we wachten op je volgende verhaal. Halleeee

  • 04 December 2007 - 20:57

    Nicky:

    nou appel hier weer een bericht
    ik ben lekker vakantie aan het houde heerlijk man zon maandje vrij.. maar wel naapers daar in dubai want hier heb je al heel lang: te land ter zee en in de lucht.. miss ook leuk om volgende keer een filmpje erop te zette dat iemand jou filmt dan kunnen wij ook eens kijken hoe het met jou gaat het, en het liefst natuurlijk jij met je sambalbei vriendin hahah

    ardje doe het rustig aan je laatste dagen en geniet ernog van

    halleeee

  • 04 December 2007 - 21:22

    Patrick V Hooijdonk:

    Hey Ardje,eindelijk een berichtje van mij.
    Hoe ist allemaal daar tussen de arabieren? Zo te zien en te lezen kun je jezelf daar aardig redden.Mooi om te zien dat ze daar ook zon schone Merlo hebben staan. Kijk je er al een beetje naar uit wanneer je familie je komt bezoeken? Dan zal jij voor het kerstmaal moeten zorgen hey! Ik was afgelopen vrijdag naar een veiling geweest van de Ritchie Bros [www.rbauction.com]in Moerdijk.Volgens mij houden die in Dubai ook wel eens veilingen van allerlei groot materieel. Echt geweldig om te zien, dus als je de kans hebt een aanrader! Nou, maak er nog een gezellige tijd van en tot de volgende keer weer hey.
    Hallee!!

  • 05 December 2007 - 16:29

    Arno:

    heej artje hier arno van oo ik lees uit je berichten dait het daar leuk is veel sucses en hoop dat je snel trug komt om mee gezellig te ballen groeten van de leiders en spelers van het vierde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 60013

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: