Auto's, auto's en nog eens auto's (oh en strand) - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Auto's, auto's en nog eens auto's (oh en strand) - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Auto's, auto's en nog eens auto's (oh en strand)

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

19 November 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Daar ben ik weer

Jacky: nee maak je niet ongerust ik kom niet met een bier buik terug.

De rest: het is niet alleen maar achter de vrouwen aan zitten en mezelf bezatten hier. Ik werk 6 dagen in de week van 9 tot minimaal 5. Maar er is gewoon voorlopig nog niks boeiends over te vertellen. Het is trouwens zoiezo veel leuker om over het nachtleven en bezoeken aan toeristen plekken te praten.
Zo gauw als er resultaten zijn van mijn werk komt er wat over op de site.

Nu weer naar de orde van het WEEKEND dan...

Maandag 12 november was het op de HTS-autotechniek "stageterugkomdag". Iedereen die op stage is moet dan terug komen om een presentatie te geven over zijn of haar stage.
Je moet dan de hele dag op school zijn voor 20 minuten werk.
Ik heb maandag 12 november lekker de hele dag op het strand gelegen, 100 meter van de Burj al Arab (sailor hotel). Ik had Yazmin en Andreas uitgenodigd om ze een keer Dubai te laten zien. Maar we zijn niet verder gekomen dan de medinat en het strand dus.
Het voordeel is als je de pianist en zangeres van het Hilton meeneemt, is dat zij zorgen voor de lunch. Ik heb op het strand daar, naast allerlei soorten fruit, pundinkjes, sandwiches en koekjes ook champange op. Nou je had de voorbijgangers moeten zien kijken... haha.
Daarna zijn we nog naar Dubai Medinat geweest. Medinat is een moderne souk. Een souk is een typische arabische (en omstreken) markt die je vaak in films over egypte enzo ziet. De meeste zullen het wel kennen. Het krieoelt er van de mensen, het is er erg heet in de smalle kronkelpadjes, maar er zijn mooie producten. Omdat deze modern is, is het er niet warm, krieoelt het er niet en zijn er nog steeds mooie producten. Ook was de souk gebouwt in een echte arabische stijl. Zie foto's.

Daarna zijn we weer naar huis gegaan. De volgende dag moest er weer gewerkt !!worden.

Omdat ik in het buitenland verblijf, moest ik ipv naar de HTS te komen, de presentatie geven voor Eddy. Dat heb ik woensdag gedaan. Dit was helaas niet zo'n succes. Naast eigen fouten, zoals slecht taalgebruik en een matige powerpoint, is het vooral niet makelijk om iets te presenteren aan iemand die daar meer van af weet dan jij. Er zaten dus wel wat foutjes in. Mijn cijfer zal dus niet zo super hoog uitvallen. Maar het belangrijkste is dat Eddy me er wel bij gaat helpen. Hij wil dat als ik hier weg ga, dat ik goed kan presenteren. Dat ik sta voor het onderwerp waarover ik spreek en vooral veel uitstraal!! Eddy heeft hier veel ervaring mee en daarvan wil ik graag de vruchten plukken.
Bovendien heeft Eddy me even wakker geschud. Ik zat een beetje in een dip. Je hebt toch wel een beetje heimwee af en toe, zijn er genoeg verleidingen hier om door afgeleid te worden en moet er bovenal resultaat komen. Ik was een beetje in een sleur geraakt, maar Eddy en ik gaan proberen daar nu uit tekomen. We gaan voor de 9 zoals Eddy altijd zegt. Het wordt wel moeilijk, maar niet onmogelijk om dat te halen.

Woensdag avond had ik onverwachts een feestje. Flor, een nieuwe vriendin die ik heb opgedaan, had me uitgenodigd om met haar broer en vrienden een Filipijns feestje bij te wonen. Nou kan ik het gooien onder cultuur snuiven, maar na de vorige verhalen geloven jullie dat toch niet.
Maar ik ben toch gegaan. Het was bere gezellig, maar ook laat.
Gelukkig had ik van te voren en naderhand nog bij elkaar wel 8 uur geslapen en niet gedronken. Dus ik was de volgende dag weer gewoon fit.
Er was een hele goeie!! band, al kon ik de helft van de liedjes niet verstaan vanwege de taal. Ook was er voedsel. Maar ipv van noodjes, kwam er rijst en kip op tafel. Het is even wennen, maar het was best lekker. Verder was het Filipijnse feest eigenlijk gelijk aan een discotheek in Nederland. Ik ga er dan ook maar van uit dat dit nu niet echt iets typisch Filipijns was.
Als laatste ben ik ook nog even bij een Indies feestje geweest. Dat is wel echt anders dan wat wij doen. Alle mannen (vrouwen zijn niet toegelaten) zitten aan tafels en kijken naar de dansvloer. Op die vloer staan wat vrouwen met mooie jurken aan te "dansen". Ik noem het eerder op en neer lopen. Er was er maar een die echt stond te (buik)dansen.
Maar als je dan vond dat iemand goed danste, kon je een krans kopen en die om de nek hangen van de dame in kwestie. Deze dame gooide die dan meestal gelijk weer weg, waardoor het voor mij alleen een verspilling van geld leek. Maar toch, wel apart om mee te maken.

Donderdagavond ben ik met Sebastian even naar de golfclub geweest waar we wat biertjes ophebben.(de rest was in Dubai of in het buitenland). We moesten snel weer naar huis, want de volgende dag moesten we vroeg uit bed. We zaten rond half 9 in de auto op weg naar het Dubai Autodrome. Daar was het eerste jaarlijkse Dubai auto- en motorsportfestival. Naast vele lokale klasses (UAE stock motorsport cup, Gulf Radical Cup, UAE touring car championship, Formule Renault cup en nog veel meer) ging het er vooral om de eerste ronde ooit van de Speedcar Series en de laatste ronde van het seizoen van het FIA GT3 wereldkampioenschap.
Aangekomen op het circuit, liepen we binnen 10 minuten al in de pitstraat. Tot zover dus de goeie organisatie. Pas toen we bijna op het podium, door de persruimtes en technische keuring via de vip tunnel bij de hoofdtribune aan de andere kant van de baan kwamen en diezelfde tribune op wilden, was er pas iemand die vroeg om onze kaartjes. Dus wij alsnog kaartjes gekocht. Ik denk dat als we dat niet gedaan hadden, we alsnog wel die tribune op gekomen waren, maar het zou het geld waard blijken.
Je kon namelijk kiezen tussen vier kaartjes, normaal (tribune en eetgelegenheid), "gold" (normaal + paddock toegang en feest achteraf), Platinum (gold + gebruik mogen maken van bijna alle vip gelegenheden, zoals de vip shuttle) en VIP (platinum + je eigen skybox). Wij hadden voor Gold gekozen, de rest was iets te duur (300 euro of meer..., nu 30). Na de lokale klasses gezien te hebben werd er ineens omgeroepen dat er een pitwalk zou zijn. Dus wij meteen terug naar de tunnel onder het circuitdoor naar de paddock. Iedereen liep eerst om het circuit heen, maar toen ze ons zagen wilden ze volgen. Maar die hadden dus de normale tickets gekocht. Die mochten dus niet de tunnel gebruiken.
In de pits aangekomen, hebben we van alle bekende speedcar coureurs hun handtekening gehad (Johnny Herbert, Jean Alesi, Stefan Johannson enz.) Sommige gingen ook op de foto met ons. Dit was natuurlijk geweldig. Het zijn niet de minste namen.
Daarna zijn we nog bij de Fia GT3 binnen gelopen en hebben nog wat mooie auto's gezien (Ascari's, Aston martins, Corvette's, Ferrari's, Lamborghini's en Ford GT 40's). Toen moesten we weer vertrekken, want de speedcar zou beginnen. Op de weg terug kwamen we alle mensen met normale tickets tegen, die na hun lange wandeling er achter kwamen dat ze de pit niet in mochten. Ze konden dus voor niks weer de lange weg terug.
Wij zijn via de korte weg gegaan en hebben zo niks van de speedcars gemist. Het was spectacel ten top. Veel schuivers en inhaalacties. Een geweldig kabaal en veel enthousiastme bij de fans en de teams. Helaas vielen er van de 13 deelnemers 5 uit, dus aan het eind was het niet zo veel meer. Johnny Herbert won, ondanks een spin die hem naar de laatste plaats terug wierp. Alle andere grote namen vielen uit of tegen.
Daarna was het nog de beurt aan de GT3. Ook een mooi geluid natuurlijk en ik heb voor het eerst in het echt een rijderswissel gezien. In tegenstelling tot alle voorgaande klasses was dit een lange afstand race van dik een uur (ipv 8 tot 14 rondjes) en moest er dus gewisseld worden van rijders. Dit gaat dus binnen 25 seconden uit zon benarde positie en dan ook nog de volgende erin.
Ondertussen waren Mike, Nick, Phil en Phil ook nog gekomen om wat spektakel te zien. Maar die hebben dus wel de pitwalk e.d. gemist.
Het feestje hebben we overgeslagen. Voordat we terug waren in RAK was het al 8 uur, we hadden beide weinig geslapen de afgelopen nachten en we moesten beide de volgende dag werken!!..

Zondag ben ik met Mike en Roxanne (vriendin van Mike uit Zuid Afrika) naar de Dubai autoshow 2007 geweest. Dit is een soort AutoRai, maar dan met (nog) minder concept auto's en meer dure auto's.
Zo stond er o.a. een concept auto bij SAAB (gaaf ding!), bij Renault (nieuwe SUV, bij BMW (CS concept), Peugeot (spider 207, mix tussen de 207 en de Le Mans auto) en bij GM (Chevrolet Volt).
Qua snelle auto's. Meerdere Ferrari's, Aston Martins, Jaguars e.d. 2 Bugatti Veyrons, 2 Mclaren SLR, 1 Audi R8, twee Konnigsegg's en de snelste productie auto ter wereld, de SSC ultimate Aero. Ja hij gaat nog eens 9 km/u harder dan de Veyron. EN dan was er nog een of ander ding op 3 wielen, een soort automotor of motorauto (hij is al bij The Fifth Gear geweest)
Ik kan hier nog wel uren over door gaan,
maar mijn verhaal wordt al aardig lang.

Ik wil dus nog drie dingen zeggen,

1. Auto update
2 VW Touareg Dakar
5 Mitsubishi Pajero Dakar
1 Kamaz Dakar
19 Ferrari's (waaronder 5 GT3 deelnemers en 8 op de Dubai Autoshow)
18 Aston Martin's ( 6 GT3, 8 Autoshow)
13 Jaguars (6 Autoshow)
5 Maserati's (2 Autoshow)
5 Roll's Royce (inclusief die van de Sjeik van Dubai en die van de koningin van Engeland, 3 autoshow)
10 Lamborghini (3 GT3, 5 autoshow)
3 Ascari (3 GT3)
20 Corvette's (6 GT3, 2 autoshow)

2. Ik heb de drankenhandel van beach resort barracuda gezien, nou daar ligt een partij wijn, die drink je niet op hoor.. en kan je trouwens ook niet betalen, want er liggen flessen van 30.000 dirham (6000 Euro). Best apart om die in je handen te hebben, ze liggen dan ook normaal achter slot en grendel. Maar wie niet vraagt...

3. Ga ik nu verder werken!!

Groejes uit het ondertussen lekker zwoele Ras al Khaimah.

Ard

  • 19 November 2007 - 15:19

    Marjolein:

    Heee!

    ik dacht zal weers eens een berichtje plaatsen,
    leuke dingen wat je allemaal verteld..
    mjaa nooit zo leuk als dat je het zelf meemaakt natuurlijk ;)

    en je rijtje van auto's word ook steeds groter joh! al ben ik dan niet zon echte autoliefhebber kzou het toch ook wel vet vinden er ineens zoveel te zien van die merken! zijn mooie wagens vaak ;)

    ik ben benieuwt hoe je terug komt straks..
    als ik zo lees ga je daar wel veel leren en heb je al veel geleerd.

    hier is het koud aan het worden!! echt winter, mutsen en sjalen weer uit de kast en winterjassen.
    maja heeft ook wel iets.
    en straks carnaval natuurlijk, 11vd11e alweer achter de rug..was ook gezellig.

    maar nog veel plezier daar en hou ons op de hoogte ;)

    Liefs,
    marjolein


  • 19 November 2007 - 18:15

    Suus:

    He Ard!!
    Dit is nog eens een mooi verhaal!!Ik denk dat je straks ook maar schrijver moet worden...en als je dan van Eddy geleerd hebt hoe je moet presenteren...kun je mooi je boek presenteren ;)
    En natuurlijk mag je straks mij op komen zoeken in Australie...begin maar vast te sparen:p
    kus Suus

  • 19 November 2007 - 21:40

    Laura:

    Als je dan toch aan t sparen bent, kom je dan ook ff nr NY :)
    Maar goed om te lezen dat je nieuwe vrienden en vriendinnen ontmoet en veel leuke dingen doet en ziet! En zelfs cultureel verantoorde dingen, ik ben trots op je :D

  • 25 November 2007 - 16:29

    Paula:

    Heej buurman,
    Zo te lezen heb je het daar wel naar je zin!! Het weer zal wel beter zijn als hier denk!?!? Tis hier echt Nederlands weer! :-(
    Nog veel plezier daar!!

    Gr Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 60005

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: