Dubai: de stad vol mogelijkheden, als je geld hebt - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Dubai: de stad vol mogelijkheden, als je geld hebt - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Dubai: de stad vol mogelijkheden, als je geld hebt

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

01 Oktober 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Jaja hier ben ik weer,

Ik weet niet precies waar ik vorige keer gebleven ben, dus er komt weer een lang verhaal.

Afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag naar Dubai geweest. Donderdag en zaterdag voor zaken (samen met Eddy, mijn baas).. maar ook toen hebben we nog wat rond gekeken. Vrijdag (vrije dag hier ipv zondag) ben ik met Nathalie geweest. Toen heb ik veel gezien!!..

Maar even bij het begin beginnen.

Donderdag ben ik voor het eerst in Dubai geweest en heb ik mijn ogen al uitgekeken. Zie foto's.
ben onderandere ook in de Mall of the Emirates geweest. Die Barones in Breda past er ongeveer 5 keer in!!.. Ook zit er een skibaan in (buiten 40 graden, binnen 3, enorme coolinstallatie dus!!) maar daar ben ik niet geweest. Ga ik zeker nog wel een keer naar toe!

Donderdag avond stapavond! Ik had met Alex afgesproken bij de golfclub (een bar en restaurant voor westerlingen, gelegen bij een golfbaan). Daar heb ik veel nieuwe vrienden gemaakt. De belangrijkste zijn Mike, Nick en Nathalie. Verder heb ik nog meer mensen leren kennen, maar ben de namen alweer vergeten :(.. dat komt nog wel.
Na wat gedronken te hebben, zijn we naar Mike thuis gegaan. Die vent heeft een bar in zijn woonkamer en ook een plasma tv van ongeveer 2 bij 1 meter! Daar zijn we verder gegaan met drinken en nog wat tv gekeken.
Ik hield het alleen bij bier, maar Nick, Mike en Alex wilde graag wat sterkers. Dus aan de wisky cola. Dat ging er even snel in als bij mij het bier.
Daarna kwam de tequilla tevoorschijn. Maar ook dat hielp niet om zat te worden.
Toen maar aan de Absinthe (60%). Alex moest er een glas water en glas baco achteraan om het door te spoelen. Mike had genoeg aan een glas water. Nick had genoeg aan een WC!! :P
Om vier uur was ik het beu aan het raken en omdat ik de volgende dag vroeg naar Dubai wilden voor een labtop en camera te kopen, wilde ik niet al te zat worden.
Voor dat ik weg ging vroeg nathalie (die in Dubai woont) of ze mee mocht. Ik zou haar de volgende dag ophalen.

De volgende dag (afgelopen vrijdag) heb ik haar om 11 uur wakker gebeld (ze sliep bij Mike, zoals iedereen behalve ik), en ze vertelden dat ze tot 6uur door waren gegaan!!.
Ik heb bij Mike ongeveer een half uur zitten wachten tot dat ze bekwaam was om mee te gaan:P.

In Dubai aangekomen (ongeveer een uur rijden zonder files) belde Philip (een vriend van Nathalie) of ze mee naar het strand ging. Dus nadat ik een labtop en camera gekocht had, zijn we naar Jacky (vrouw) en Bruce gereden (broer en zus). Die wonen aan Jumeira Road (beetje vergelijkbaar met Sunset Boulevard in LA) Vanaf daar is het 30 seconden lopen naar het strand.
Ik heb (in een veel te grote zwembroek van Bruce, zie foto) in de perzische golf gezwomen. Het water hier is gewoon warm, wel beter dan die koude noordzee!.

Na afloop hebben Jacky, Philip, Nathalie en ik bij Nathalie taco's gemaakt en gegeten. Ze vroegen of ik mee ging naar een bar in Dubai om rugby te kijken (even populair hier als voetbal in NL). Maar het was al 9 uur ongeveer en moest de volgende dag om 9 uur Eddy oppikken om weer naar Dubai te gaan. Dus dat maar niet. Doe ik volgende week wel!!.

Zaterdag zijn we na wat zaken, door de wijk Medina gereden. Dat is een wijk nog steeds in aanbouw, maar mooi en groot!!.. zie foto's.

Mijn conclusie over Dubai van mijn eerste bericht: "Dubai is niet zo mooi als het lijkt op de plaatjes" neem ik met onmiddelijke ingang terug.
DUBAI IS DE MOOISTE STAD WAAR IK OOIT GEWEEST BEN!!!

Tuurlijk heeft het ook lelijkere wijken, maar je kunt niet alles hebben.

Er zijn in Dubai nog wel veel meer mooiere dingen, maar daar ga ik nog een keer voor terug en vertel ik dus nog wel een andere keer.
Het palmeiland mag je niet op.. helaas.. maar ik ga het wel proberen!! :D
In de Burj al Arab (sailor hotel) moet je betalen om binnen te komen. Even kijken of dat de moeite waard is.

In Ras al Khaimah heb ik intussen ook al weer wat foto's gemaakt. Van de Mall waar ik altijd heen ga, met de enorme supermarkt (in Emirates Mall is hij nog groter) en de parkeerafdaken (hebben ze overall hier), van het kantoor van de Free Trade Zone (zie eerste bericht vanuit RAK), de straat achter mij met moskee en rotonde, en van het gebouw van Ethisalat (KPN van hier). Ethisalat bouwt in heel de UAE dezelfde gebouwen, in Dubai wel hoger dan in RAK, maar overal zit de bol boven op. In die bol zitten de antennes.

Ook kwam ik een veetransport tegen, ik heb alleen geen foto kunnen maken. Later wel van een lege. In het karretje, zie foto's, proppen ze ongeveer 30 geiten!

Ook zijn er wat foto's van het Hilton en van het geld hier. Het briefje van honderd Dirham is ongeveer 20 euro.
(Laura let op het gebouw rechts naast het Hilton, meerdere foto's, heel apart dat blauw en rood)

Auto Update:

2 Ferrari's
5 Hummer's
3 Aston Martin's
6 Jaguars
Verder ontelbaar veel Porsches (maar ook gave zoals 911 carrera turbo 4s (vierwielaangedreven)

En dan ben ik nog niet eens in het rijke stinkerds gedeelte van Dubai geweest.

Verder nog wat kleine dingetjes en weetjes:
- 25% van de bouwkranen in de wereld staat in Dubai!!
- Het goedkoopste huis op het Palmeiland kost 7 miljoen Dirham (1,4 Miljoen Euro)!!
- Ik ga binnenkort op bezoek bij een Sjeik. Een halfbroer van de kroonprins van RAK. Ben heel erg benieuwd.
- Meer foto's komen er aan, maar het is hier vaak heel heiig, en daarom kan ik geen mooie foto's maken.


Dit is wat ik voorlopig kan verzinnen...

Groetjes vanuit een al wat minder warm RAK (34 graden)

p.s. De foto's staan op my space van msn... (zie vorig bericht)

  • 01 Oktober 2007 - 16:11

    Mark Boemaars:

    Hee Ard! Volgens mij heb jij het erg goed naar je zin in Dubai! Ik vind het leuk om de berichten te lezen..dus hou het vol hé! Succes nog! Wij beginnen deze week met de carnavalswagen...tegen die tijd mail ik nog wel wat foto's! De groeten uit Molenschot!

  • 01 Oktober 2007 - 17:07

    Nicky:

    heej appel.

    echt leuk om het zo hier te volgen best intresant allemaal, en die nathalie hedde daar al aangezete of nog niet? leuk ook die foto van jou en op de achtergrond dat bekende hotel. ben ook benieuwd hoe het bij zon sjeik zou zijn misschien als je aardig bent krijg je wel een snellere auto :) maar hedde al diarree gehad? en komt er daar ook zand uit de kraan?

    ik hou je site in de gaten jonge, geniet er nog van en vooral van het mooie weer en al het andere moois

    groetjes nicky

  • 01 Oktober 2007 - 19:53

    Laura:

    Heej broertje,
    ik ben blij dat je ons laat meegenieten van alles wat je ziet en doet! Maar ik weet niet of je me nou (zelfs op die afstand) nog zit te pesten, maar t enige rood-blauwe wat ik zie is een bouwcontainer :S die hebben we in Amsterdam ook hoor...
    Maar ik kom in december zelf wel ff kijken ;)

    Go Ardje!

  • 04 Oktober 2007 - 07:21

    Opa En Oma:

    Hallo Ard

    Even een berichtje van OPA en OMA. we hebben de vrachtwagen met hele grote wielen al gezien op de mail! We hopen dat je er intussen al een beetje aan gewend bent aan de warmten en de mensen. Met ons gaat alles prima en zijn noch steeds in feeststemming. We hebben het druk met video foto's visites we genieten iedere dag noch.

    Groetjes

    Opa en Oma

  • 07 November 2007 - 22:58

    Lucia En Henk:

    Hallo Ard,
    Eindelijk heb ik door hoe zo'n site werkt. Interessante wereld waarin je bent terechtgekomen, maar wordt er niet erg veel gedronken? Ik dacht juist dat dat niet mocht/kon.
    Henk en ik wensen je het allerbeste. Die hitte zou overigens niets voor mij zijn.

    Groetjes,
    Lucia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 59992

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: