Mijn eerste week... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Mijn eerste week... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week...

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

23 September 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Daar ben ik weer, dit keer met een wat korter verhaal... denk ik.. dat weet ik pas aan het eind.

Ik werk op dit moment nog steeds bij Eddy thuis. Elke dag om 9 uur sta ik op de stoep en rond een uur of 5 ben ik weer weg. Mijn opdracht begint al langzaam vorm te krijgen. Het voorwerk is ver af en er wordt lekker gebrainstormd over ideeen voor de achterklep van de truck en het bakwisselsysteem. Voor de klep zijn twee serieuze ideeen op dit moment, dat waren er een stuk of 10. Voor het wisselsysteem ook 2, maar daarin ook nog wat varianten. Als er een van gekozen is zal ik daar wat meer over vertellen.

Vanaf nu zal ik ook een lijst bijhouden van alle vette autos die ik gezien heb, de lijst is nu nog kort, maar als ik volgende week naar Dubai ga.. en daarna nog vaker, zal die lijst wel snel toenemen:
1 Ferrari 430
1 Hummer H2
1 Nissan 350Z
1 Dodge Charger (nieuw)
Verder kan ik zeggen dat de kleinste motor waar hier mee gereden wordt ongeveer 2 liter inhoud heeft. Mijn volvo V70 is een 2,5 liter 6 in lijn automaat, en dat rijd!!.. tien keer beter dan die omega thuis.. he pa ;)

Ik ben donderdag voor het eerst uitgeweest. Samen met Alex uit Canada en 23 jaar oud, de zoon van Nathan, ben ik naar het Hilton hotel geweest, alwaar we in de club wat gedronken hebben. Hilton is 5 sterren, maar voor een halve liter betaal je toch "maar" 18 Dirham (ongeveer 3 euro 70) Voor een mix ben je ongeveer 20 dirham kwijt (ongeveer 4 euro). Dat betaal je in nederland ook wel in de stad.
Ik heb ook de vriendin van Alex ontmoet, maar ben vergeten hoe ze heet. Ze kwam iig van de fillipijnen, maar ze zat aan een andere tafel met haar eigen vrienden.
Vrijdag na het uitslapen (vrijdag is hier zondag) zijn we nog een keer op stap geweest, naar de beach club van het Hilton hotel.
Ik had afgesproken bij Alex thuis, maar die woont een beetje achteraf. Ik was dan ook verdwaald. Na 35 minuten had ik het gevonden, terwijl ik ongeveer 4 keer langs zijn huis ben gereden.
Ik heb daar wel ook voor het eerst een paar van Alex zijn eigen vrienden ontmoet.
Sebastiaan, een Pool met zijn vriendin Beata (ofzoiets, Alex wist het ook niet).
Later die avond heb ik Carl ontmoet. Carl is een Oostenrijker van ongeveer 30 schat ik. Carl is iemand die lijkt op een uit een James Bond film gestapte Russische crimineel. Hetzelfde accent en uiterlijk.
Ik ben met hem ook terug gereden, maar die rijd echt als een gek!!.. rally rijden met een (gloedje nieuwe)Daihatsu...
Zaterdag had ik een redelijke kater, maar verder ging het wel.

Eten doe ik voorlopig in Manar mall. Dat is dezelfde Mall als waar de supermarkt zit (Carrefoure). In die mall zit ook een eethoek, daar kun je eten bij verschillende tentjes. Van Mc Donalds tot italiaans, van Libanees tot Mexicaans. Maar ivm de rammadan is het meeste gesloten. Maar de italiaan voldoet prima!

Verder eet ik 's ochtends vaak gewoon brood. Smiddags eet ik vaak bij Eddy, brood met iets. Verder heb ik bij Eddy ook twee keer warm gegeten. Een keer Bami en een keer Nasi Goreng. Dit was klaar gemaakt door Nella (de vrouw van Eddy). Een ding is duidelijk: de Chinese muur in Nederland kan nog veel leren!! Oh en ik heb een keer een aardappelschotel op (Made by Nella), die was ook erg lekker!

Verder heb ik een foto nu bij de hand. Dat is een foto van die "kleine" large haul truck (zie vorig verhaal)
Foto's van het stappen volgen waarschijnlijk morgen, als ik van Alex zijn foto's krijg...
Foto's kan je vinden op mijn space van msn (Ik hoop dat iedereen die kan vinden, als je msn hebt, naar mijn naam, op het poppetje klikken en dan op het visite kaartje op het my space logo klikken. Voor degene die geen msn hebben: aanmaken of bij iemand kijken die het wel heeft. Als je die van mij niet hebt, moet je even naar ons thuis bellen)

Nou dat was het weer (ben weer van alles vergeten, maar goed)


Groetjes

  • 24 September 2007 - 10:07

    Jacky:

    Hoi zoon 2, de eerste week zit er al weer op, en zo te lezen gaat het wel lekker daar in het zonnige zuiden!!
    De truck op de foto is wel big!! Of jij moet meer eten. Hier is het tot nu toe ook goei weer, en de maishakselaars en maiskarren rijden af en aan. De maiskoorts in losgebarsten.Toch wel raar, tegen de tijd dat jij terug komt, zijn alle bomen kaal, en 't land leeg.
    Ard, ik wens je een heel interressante stage, en blijf maar lekker lange verhalen schrijven, da's leuk!!
    Groetjes, en tot schrijfs. Jacky.

  • 24 September 2007 - 12:14

    Marjolein:

    Heee!

    jij vermaakt je daar wel zo te lezen.
    jammer dat het zo warm is, maar daar wen je vast wel steeds meer aan.

    liefs,
    Marjolein

  • 25 September 2007 - 07:52

    Chris:

    Halleej Ard,

    het gaat goed daar zo te leze.
    Ze zijn vandaag bij jullie begonne met mais hakselen. Trouwes, zon sierra is echt gaaf met de cross. Lekker drifte over de baan.
    Kun je van daar niet een of andere snelle auto meeneme voor op het circuit.

    Marre, ik lees nog wel hoe het verder gaat. Succes met je stage.

    Groeten Chris

  • 25 September 2007 - 08:53

    Pele:

    hee ardje volgens mij vergaat het je goed!!
    ik zal je foto's eens gaan opzoeken en je site in de gaten houden natuurlijk!!
    veel plezier daarzo halleeeeeeeeeee

  • 26 September 2007 - 18:22

    Rene Van Rie:

    halleeej
    ik hoop dat het leuk is daar in het arabieren land! al mooie vrouwen gezien of alleen snorren? veel plezier en tot snel! ( we hebbe net ijzer voor de carnaval over gereden) dus wij zijn ook begonne met serieuze zaken!
    Gr Rene

  • 30 September 2007 - 11:04

    Rina Buijs:

    Hallo Ard,
    Het gaat daar wel goed met jou aan jouw enthousiaste verhalen te horen. Nooit geweten trouwens dat je zulke lange verhalen kan vertellen. Hele fijne tijd daar in Verweggistan. Groetjes Rina

  • 01 Oktober 2007 - 08:30

    Leon:

    heb je al een reactie van werner gehad. Zal wel niet want ze hebben verloren in molenschot.
    Dit terzijde even over het bovenstaande. Zijn er voor jouw geen mogelijkheden om toch wat foto's hierop te zetten. Wil kijken of ik het kan gebruiken voor de wildkamp nieuwsbrief, als je dat tenminste goed vind.
    Ik hoop dat je ondertussen beter gesetteld bent en je niet als crimineel het land wordt uitgezet.We zien de verdere berichten wel te gemoet want deze worden hier gretig gelezen.
    met vriendelijke groet
    leon
    wildkamp rijen

  • 01 Oktober 2007 - 13:04

    Suus:

    He ard!!
    ik mis je nu al! was dit weekend thuis en vond het wel heel stil...
    maar veel plezier daar!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 59988

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: