Zatte kop - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu Zatte kop - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Zatte kop

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

30 Oktober 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Dag mensen,

Ik begin zo langzamerhand wat structuur te krijgen in mijn verhalen, maar ze blijven lang.

komt ie, beginnend met wat reacties natuurlijk:

Suus:
Ja ik kom terug.. wil weer lekker aan de bar in de engel zitten en zondagavond de wedstrijden zien. En ik mis Olav Mol. De zwitserse formule 1 commentator is super saai en vervelend.

Clau:
Leuk om wat van je te horen. Ik denk niet dat ik een snelle auto meeneem, maar als ik dat doe, doen we wel een wedstrijdje in de broekstraat ok?

Nicky:
Volgens mij heb jij op mij en mn moeder na de meeste keer mijn website bekeken niet? Goed bezig :D!!

Paal:
Jou bolide rijdt hier niet, ik denk dat ze die niet kunnen betalen..:P

Annelien:
Ja je hebt wel een beetje gelijk,
het verhaal hieronder spreekt boekdelen

Niels en Rene:
Het gaat best goed hoor met Nathalie. Beter als met het vierde /derde. Ben wel benieuwd naar de CV wagen.

Baggio:
Heb jij een scheet gelaten in de Rijen omdat iedereen daar zn huis uit moet??

Leon:
De CV installaties in de Rijen komen hopelijk niet bij jou vandaan??


Auto update:

5 Ferrari's
5 Aston Martin's
6 Jaguars
2 Maserati's
3 Roll's Royce
1 Lamborghini

Ook heb ik twee verlaagde en getunede Toyota Rav4's gezien, maar ook een verhoogde Toyota pick up

Nog wat laatste nieuwtjes:
- Het tijdsverschil met Nederland bedraagt nu 3 uur ipv 2. Dit omdat jullie perse een uur langer willen slapen
- Ik heb nog wat foto's gemaakt van RAK. Al het groen wat je ziet is beregend. Uit zichzelf groeien hier alleen wat droge struikjes.


Nu weer het verhaal:

Als je de andere verhalen leest denk je misschien dat ik hier niet werk en alleen maar feest, maar dat is niet zo.

Ik ben op dit moment bezig met het ontwerpen van een 'bak wissel systeem voor de "Off-Highway Dump Truck" of "Large Haul Truck" of gewoon dumptruck zoals wij nederlanders zeggen. Dit gaat nogal gepaard met wat moeilijkheden omdat het natuurlijk niet gaat om een simpel containertje die je in Nederland wel eens ziet staan op industrie terreinen.
Ten eerste is de bak die je afzet ongeveer 10 meter lang, 6,7 meter breed en gemiddeld 2 meter hoog. Daar komt nog eens bij dat hij leeg al zeker 20 ton weegt en zich op drie meter hoogte bevind.
Ten tweede is de weg in de mijn niet hetzelfde als de industrieterreinen in Nederland. Er zitten kuilen e.d. in.
Ook moet ik toegeven dat het vanaf het begin contrueren tot het eind zonder toezicht best moeilijk is als je dat nog nooit gedaan hebt.
Eddy, mijn baas, heeft het vooral druk met de commerciele zaken (nieuwe inversteerders red.) en kan dus niet alles wat ik doe controleren.
Van school hoef ik voorlopig ook niks te verwachten. Helaas zijn er leraren die niet inzien dat hulp aan leerlingen op stage belangrijk is. Niet alleen voor de leerlingen, maar denk bijvoorbeeld ook aan het niveau van de stage ivm de relatie met school.

Maar goed, genoeg geklaag. Volgende week ga ik naar een Heavy- and Mining Equipment beurs in Sjarjah waar ik misschien nog meer goede ideeen op kan doen.

Als dit afgerond is, wacht nog een opdracht voor de achterklep van de verschillende bak types.

Meer info op www.etf.ae, vooral het waarom van het bak wissel systeem staat daarop. Scheelt mij een hoop uitleggen....

Ook heb ik afgelopen week twee dagen vertoefd op het kantoor van ETF in the Industrial Zone (het fabrieksterrein van de Free Zone) Dit omdat er een inversteerder uit Oman kwam kijken.
De eerste dag om schoon te maken, we waren er immers al meer dan een maand niet geweest.. en dat rot zand overal (dus ook hard werk, een werkplaats vegen met 3 kuup zand erin met 40 graden is niet leuk
De tweede dag was de investeerder er zelf en moest ik dingen laten zien aan hem en vertellen over de ontwikkeling. Best spannend, vooral omdat Eddy's toekomst er aan vast hangt.
Maar het was allemaal goed gegaan en Eddy verwacht nu dat we halverwege Januari naar Oman verhuizen.
Ik heb ook gelijk wat foto's gemaakt van die plek.

Zo nu weer verder met feesten... :D

Vorige week ben ik vrijdag naar Dubai geweest, en wel naar een strand feest... Eerst ben ik nog even in The Emirates Mall geweest, dit keer ook de skibaan gezien.
Daarna op naar Al Jazira Beach (half uur van Dubai richting Abu Dhabi) Daar had het Golden Tulip Resort een feestje georganiseerd. In het water kon je skien, maar toen ik dat wou was de boot net stuk ofzo, en op een luchtkussen. Verder stond er een tent met muziek en was er een tent met bar. Ook was er een volleybalveld opgezet.
Dat luchtkussen was wel cool. je kon er op klimmen en dan vanaf springen (klimmuur zeg maar). Maar je had ook de moon walk. Daar moet je over een zonder te vallen. Dat is een rond stuk luchtkussen van de ene trampoline naar de andere van ongeveer een meter of 6. Dat is nog verdomd lastig als dat ding nat is.
Ook was er nog een buikschuif stuk, zodat je vanaf een trampoline in het water kon buikschuiven.
Verder heb ik met Nick en andere nog wat rugby gespeelt.
Ik heb daar maar liefst 3 Nederlanders ontmoet. Dat was wel leuk om even mee te praten, vooral omdat een daarvan voor Emirates Airlines werkt.
Emirates Airlines een van de beste voorbeelden om te laten zien hoe snel Dubai groeit:
- De maatschappij is pas iets maar dan 20 jaar oud.
- EA is nu al een van de grootste ter wereld.
- EA is de enige die direct naar alle werelddelen vliegt
- Singapore Airlines bestelde als eerste 3 Airbus A380's (SA is ook een grote jongen in de markt net als British Airways en nu dus ook Emirates), Maar EA bestelde er daarna 35!!! En heeft er vorige week nog 20 bijbesteld!! Verder hebben ze een order van ongeveer 100!! stuks voor de nieuwe Boeing die binnenkort op de markt komt.
Echt niet normaal, maar goed.
Hij kwam uit utrecht, de andere twee uit Leiden. Maar het waren nogal kakkers en dus niet mijn types en ik moest de volgende dag weer werken, dus ik ben op tijd weggegaan.

Verder was deze week een beetje saai. Ik ben niet naar Dubai geweest. Waarom niet zou je zeggen? Nou dat heeft een reden.

Afgelopen donderdag ben ik met Alex, Sebastian en Mohammed (een Iraniër die hier 2 weken ongeveer verblijft) uitgeweest. In eerste instantie gingen Mike en nog wat andere ook mee. Maar die haakte af.
We waren begonnen in The Lighthouse. Dat is een club in het appartementen complex van het Hilton. Beneden is een restaurant en tuin, maar boven is een zit hoek waar je kunt relaxen. Het is daar heel mooi, helaas had ik mijn camera niet bij, anders had ik foto's gemaakt. Maar dat komt nog wel. Je hebt daar een geweldig uitzicht op zee.
Na wat biertjes en kort aan de waterpijp... (Als je er bent moet je alles proberen ook. Maar ik vind het niks. Ranzig ding.) zijn we naar Stallion geweest. Dat is een club vlakbij het Hilton Hotel. (In dat rood blauwe gebouw Laura... samen met een frans restaurant) Daar zijn we goed losgegaan. We kwamen daar Nathan (de vader van Alex) en zijn vrouw tegen. Laat ik zeggen dat ik veel herriner, maar het laatste half uur niet meer... Ik hoorde de volgende dag dat we in totaal 1500 dirham, is dik 300 euro hadden uitgegeven met zn 4e. Wat ik me kan herrineren is dat ik 3 Corona op heb, 5 wodka red bulls en minstens 3 sambuca.. De rest weet ik niet meer..
Toen ik thuis kwam om half 5was alles nog wel redelijk in orde. Ik wilde nog even eten en douche.. maar toen ik bij mn bed kwam begon het te draaien. Ik ben toen maar gauw gaan slapen. De volgende dag werd ik om 2 uur wakker, maar ben gelijk weer gaan slapen... wat een koppijn. Ik ben toen om 4 uur nog even naar de WC geweest en ben toen om half 8 de volgende dag wakker geworden. Of te wel ik heb de hele vrijdag geslapen!!
Dat is dus de reden dat ik niet naar Dubai geweest ben...
Ik heb trouwens die zaterdag ook nog heel de dag koppijn gehad. Dit was echt de ergste kater die je ik ooit gehad heb....

Maar om het goed te maken ga ik deze vrijdag wel naar Dubai en zelfs voor een goede reden.
De reden is "The UAE Desert Challenge". Meer informatie daarover op www.uaedesertchallange.ae of volgende week op mijn site.

Groetjes,

Ard

P.s. Voor degene die zich afvragen over hoe het met mijn "vrouw met baard" is.
Ik ga deze week nog uit met Yazmin, dat is een Deense (dus zonder baard). En ook Nathalie heeft geen baard ;)..

  • 30 Oktober 2007 - 19:32

    Laura:

    Hoi broertje,
    Eindelijk is het ticket geboekt en is het zeker dat we je komen bezoeken!! Heb er heel veel zin in, vind het leuk om alles in het echt te zien waar je over verteld!! En misschien mn nieuwe schoonzus... :P

  • 31 Oktober 2007 - 10:15

    Steffie:

    ha ard..
    dacht zal ook is even op je site kijken. wat een verhaal zeg!! haha heb je fotos ook ff bekeken ziet er allemaal tof uit zeg!! nou tot carnaval he :)
    Groetjuhs xxx steffie

  • 31 Oktober 2007 - 10:37

    Loesje:

    Ha die Ard,

    Nou zo te lezen is het daar hardstikke tof! Ik lees steeds je avonturen en het is echt altijd leuk om te lezen. Wel fijn he dat je familie je nog ff op komt zoeken daar. Ik zou ook wel mee willen.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje.
    Nou ik zou zeggen; zet 'm op daar, maak er een mooie tijd van en heel veel plezier straks (ik weet niet precies wanneer) als jullie pap en mam en je zussen er zijn. We zien je weer als je terug bent!

    Groetjes Loes (en ook de groeten van Joep)

    Oja, en niet meer aan die waterpijp komen he... Das nl slecht voor je verstand, dan komt het niet goed met dat bakwisselsysteem!!

  • 31 Oktober 2007 - 14:25

    Suus:

    nou broertje....ik wist wel dat je ook serieuze dingen doet daar, maar toch wel fijn om te lezen wat je precies doet!!
    En dat zuipen van je?? kijk maar uit...straks heb je de dikste bier(alcohol)buik van Molenschot...en dat is niet sexy!!
    kus suus

  • 01 November 2007 - 19:26

    Nicky:

    dat kan wel kloppe ard ik weet niet kijk er gewoon op telkens als ik thuis ben, eej maar suus dan moet ie wel doordrinke om Q in te halen haha..

    maar had al wel eerder verwacht dat je een goeie kater had gehad als ik dat zo allemaal hoor..

    dat luchtkusse zag er wel lache uit zeg, maar nog veel plezier daar en ik lees het weer wel

    halleeeeeeeee

  • 02 November 2007 - 11:45

    Niels:

    ard je bent het drinken toch niet verleerd? eej maar veel succes daar nog verder en vergeet niet te drinken he. Binnenkort horen we je volgende verhaal wel weer

  • 05 November 2007 - 10:34

    Leon:

    tuurlijk zijn de ketels niet van ons. Bij ons krijgen ze wel advies waar je op moet letten met aansluiten.
    Nu blijkt dat waarschijnlijk het hele systeem moet worden vervangen.Men kan nergens bij dus dat wordt slopen!!!!!
    Leuk he zo'n nieuw appartementencomplex

  • 06 November 2007 - 10:22

    Pele:

    de pipo player gaat internationaal!!! wij willen foto's zien van die leuke deense meid en van die andere zonder snor!!
    veel plezier daarzo en gooi al je molenschots charisma in de strijd!! dan komt het vast en zeker goed!
    halleeeeeee pele
    ps de groeten aan je dates!!

  • 25 November 2007 - 11:33

    Buurvrouw:

    ha die Ard,
    Hoorde gisteren van jullie Pa & Ma dat ze op bvezoek komen bij jou !!!!Hebben ze niet iemand nodig om de koffers te sjouwen ??
    geniet ervan daar ,zoals ik lees lukt je dat wel !!!!gr Buurtjes van 1a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Terug

26 Januari 2008

Nog een paar daagjes

10 Januari 2008

Eindelijk!!!

22 December 2007

ff snel een berichtje tussendoor...

09 December 2007

Sinterklaas
Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 60008

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: