Cyclone season! - Reisverslag uit Perth, Australië van Ard Jong - WaarBenJij.nu Cyclone season! - Reisverslag uit Perth, Australië van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Cyclone season!

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

25 Januari 2012 | Australië, Perth

Beste Lezers,

Het cycloon seizoen is weer begonnen en ik kan daarom mededelen dat ik op dit moment in Perth zit!
Even beginnen bij het begin. Vanaf een dag of 5 geleden ben ik "in de nacht" gaan werken. Nachtdiensten dus. Wordt ik eindelijk eens een soort van bruin ipv rood, ga ik in het donker werken ;-).
Nu waren we een tijdje geleden al bijna van het eiland gegaan vanwege een cycloon (Heidi), maar dat ging op het laatste moment niet door.
Dit keer dus wel... ik werd gisteren om 15.30 wakker gemaakt met de mededeling dat over 20 minuten er een bus gaat naar het vliegveld en dat ik daar in moest zitten.
Haasten dus... geen ontbijt (om 4 uur 's middags dus) en hup net op tijd voor de bus.
Op het vliegveld(je) een drukste van jawelste en ipv de gebruikelijke 3 vluchten per dag ging er wel 10!
Gelukkig mocht ik er met eentje mee.
In Perth aangekomen werden we in een busje gepropt en op naar een of ander resort. Blijkt mijn naam niet op "de lijst" te staan. Toch maar ingecheckt, ik vind morgen wel uit hoe en wat. Om 10 uur in de avond eindelijk mijn ontbijt veroverd: Een portie Fish & Chips met een pint Guinnness! Ik zeg een standaard ontbijtje!
Na nog wat meer drankjes (dat smaakt toch wel na 5 weken geen of alleen mid strenght beers, laag alcoholische biertjes!) naar bed en vanochtend er achter gekomen dat ik inderdaad in het verkeerde hotel zat.
Ik ben daarom vandaag vertrokken en naar het kantoor in Perth gegaan. Vanavond ga ik naar een Boskalis appartement, waar Wouter (een andere trainee van de nieuwe lichting) verblijft. Eind goed al goed...
Nu wachten tot dat de cyclone weer weg gaat...
Aan de andere kant, morgen is het Australia day! Nationale feestdag waar ze de kolonisatie door de Engelsen (de start van de huidige vorm van beschaving) vieren... dus iets langer hier blijven zitten is geen straf!


Groetjes,

Ard


Ps. de cycloon heet nu nog U11, maar hij/zij wel een mooiere naam krijgen binnenkort!

  • 25 Januari 2012 - 11:59

    Ilze, Gijs En Paula:

    Hoi Buurman,

    Nou je maakt wat mee en hoeft je eigen zeker niet te vervelen!! ;-)
    Hier gaat ook alles z'n gangetje!!

    Gr Ilze, Gijs en Paula

  • 25 Januari 2012 - 14:20

    Barbara Neyt:

    Hoi Ard,
    Ik begon je een beetje te missen dus besloot je site te gaan lezen. Wat ontzettend gaaf allemaal. Keihard werken maar wel super avontuurlijk. Ok, die evacuatie voor de cycloon is een beetje jammer maar de schildpadden dat is toch wel weer heel erg bijzonder. Tot wanneer zit je in Australia?
    See you, Barbara

  • 26 Januari 2012 - 09:25

    Suus:

    He broertje!!
    Australia day is vet hé!!! hahaha
    Hoe was het vandaag? Of is je dag nog niet afgelopen?
    xx

  • 30 Januari 2012 - 08:43

    Lucia :

    Hallo Ard,
    Nou, je maakt wel wat mee zeg. De schildpadden lijken me eerlijk gezegd leuker dan zo'n cycloon waarvoor je op de vlucht moet.
    Maar wij maken ook leuke dingen mee: Gisteren was het familiebijeenkomst bij Jetty en Gerard.
    Daar zagen we Suzanne voor het eerst weer. En natuurlijk werd er ook over jou gepraat en toen dacht ik: ik zal de site maar weer eens raadplegen.
    Ik had gehoopt dat je erbij zou zijn gisteren, maar ik begrijp dat het nog even duurt. Je hebt een avontuurlijk leven gekregen.
    Hoe dan ook: veel plezier en sterkte gewenst!

    Lucia

  • 01 Februari 2012 - 16:44

    Jacky:

    Hoi Ard

    Met - 10 graden onder 0 hier in ons kikkerlandje is het vast geen straf om in Australië te werken!
    Nog ongeveer 3 weken zag ik, dat wordt kou lijden voor jou!!!

    Groetjes, en tot zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 60013

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: