De laatste loodjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ard Jong - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ard Jong - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

07 Februari 2012 | Australië, Sydney

Beste Lezers,


Hier zijn we dan weer, dit keer ook weer vanaf Barrow Island.
CYCLOON IGGY IS NIET MEER!
De cycloon leek eerst recht over Barrow Island te komen, gelukkig is hij afgeweken en is er (bijna) geen schade geweest aan het werk en/of op het eiland. Er waren wat lekkages in een paar gebouwen, maar dat was het dan ook wel.
Het heeft hier super veel geregend, waardoor delen nog steeds blank staan, 1,5 week na de cycloon! Het woestijn effect waarbij alles opleeft na regen zie ik echter (nog) niet hier.. jammer!

Mijn periode hier zit er alweer bijna op! Nog maar een shift of 3 en dan gaan we weer naar huis. Na 3 weken x-blokken plaatsen ben ik nu aangesteld om het baggeren uit te voeren gedurende de nachtshift. De eerste dagen (voor de cyclone demobilisation) ging dit wat stroef, maar nu gaat het redelijk goed.. heb het zeker onder controle! Toch wel leuk om soms op een hoogtepunt van drukte: 3 rupskranen, 1 draadkraan, 1 loader en 3 dumptrucks aan te sturen! Toch wel een uitdaging!
Daarnaast is het wel even wennen om zo in de nacht te werken. Het is lekker fris hier 's nachts met een zeebriesje, maar je lichaam vind het de eerste dagen niet zo leuk! En slapen met daglicht is ook tegen mijn natuur in.. maar na 14 uur werken, slaap je vanzelf wel wat!

Ik ben in de tussentijd dus een dag of 8 in Perth geweest. Zat daar in een Boskalis appartement met een andere trainee. Dat was wel geinig en gezellig. Ook waren er nog twee jongen gasten op het kantoor in Perth waar ik mee ben opgetrokken. Twee keer zijn we goed gaan stappen in North Bridge en Subiaco (bij de laatste was er ook een surveyer van Boskalis bij die de eigenaar kende, ik zeg veel gratis drankjes!), heb ik wat bijgeslapen, een keer naar het strand geweest en verder vooral aan mijn opleiding gewerkt.

We (trainees) zijn (hals overkop) begonnen met het VOUB bij Boskalis. Het VOUB staat voor Voortgezette Opleiding Uitvoering Baggerwerken. Dit is toch wel een pittige opleidig voor iemand zonder civiele achtergrond en die 7 dagen per week 13-14 uur werkt. Maar je moet toch doorgaan! Denk dat dit vergeleken met mijn voorgaande opleiding me zeker wel net zoveel gaat uitdagen, zei het om andere redenen.

De dag dat we naar het strand gingen bij Cottesloe, zijn we ook nog bij de brouwerij van Little Creatures in Freemantle geweest. Dat was wel leuk. Zou erg graag wat van deze biertjes meenemen naar NL, want ze zijn heerlijk, maar dat gaat nu eenmaal niet met het vliegtuig.. helaas.. Ik ga kijken of ik wat kan opsturen!

Ik moet dus nog 3 of 4 dagen, dan mijn evaluatie (heb een goed voorgevoel, aangezien ze me al langer wilde houden hier), en dan verlof! Ik ga 7 a 8 dagen in zuidwest Australië rond kijken en omdat ik toch een tussenstop heb ik Maleisië ga ik daar ook nog 3 dagen rondkijken in Kuala Lumpur. Heb mijn racedag op het Formule 1 circuit daar al ingepland! ;-)...
Blijft toch een leuke hobby! Vervolgens gaan we meteen duur met de cursusweken op het kantoor van Boskalis.

Nou jongens en meisjes.. dat was het voorlopig wel weer even. Vergeet vast wel weer een hoop zaken, maar dat komt vanzelf wel weer!

Groetjes,

Ard

  • 07 Februari 2012 - 14:01

    Gijs En Paula:

    Wat een verhalen en belevenissen die jij meemaakt! In je werk mag je grote sprongen vooruit maken zo te lezen! Ik zeg goed bezig!!

    Ja idd, als je terug bent zullen we eens bijkletsen

    Suc6 ! en prettige vakantie nog

    Groeten

  • 08 Februari 2012 - 15:09

    Hugo:

    jemig man dat lijkt voor mij al weer een eeuw geleden, dat ik in North Bridge en Subiaco rondliep te struinen! ja man dat is toch mooi dat grote materiaal aan sturen! tot in de cursusweek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 59978

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: