Op 't stort - Reisverslag uit Colwyn Bay, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu Op 't stort - Reisverslag uit Colwyn Bay, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Op 't stort

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

07 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Colwyn Bay

Hoi iedereen,

Hier weer eens een verhaaltje van mij..
In Colwyn Bay gaat alles op rolletjes! De Barent Zanen draait boven zijn kunnen en de mannen op het stort houden het goed bij. Zelf heb ik het erg naar mijn zin.. zo zit je de ene dag aanboord van de Hopperzuiger en de volgende dag lekker met je laarzen in de modder op het stort.

Het stort, zoals de naam al doet vermoeden, is de plaats waar de hopper zuiger zijn zand naar toe perst oftewel stort. In dit geval een mooi strand! We doen gemiddeld ruim 15 tot 20 duizend kuub per dag en dus krijgt het strand snel vorm. Zo snel dat we een helft al hebben opgeleverd en de andere helft met 150 tot 200 meter per dag ook snel vooruitgang boekt!

We denken nog tot het einde van de komende week bezig te zijn met baggeren, daarna is het inpakken en wegwezen. Ik schat dan ook met Koningsdag thuis te zijn... kan er een dag of 3 naast zitten.

Verder heb ik een heel leuk weekend gehad in Southampton met de "legends"! Samen met Bart, Pele, Tom en Gert Jan naar Southampton - Chelsea geweest en vervolgens lekker aant stappen gegaan! Southampton had gewonnen met 2-1, dus de sfeer die avond was wel goed, behalve het humeur van Tom!
Voor de wedstrijd was het erg geinig toen ik ze inhaalde op de weg, ongeveer 500 meter voor het hotel... over goede timing gesproken! Allebei meer dan 4 uur gereden en binnen 30 seconden van elkaar arriveren!
De volgende dag zijn we naar het nationale auto museum geweest.. naast heel veel oude auto's stonden hier ook bijna alle autos en voertuigen uit alle James Bond films en staan hier bijna alle creaties van Top Gear! We hebben ons dus wel vermaakt. The Legend will continue!

Afgelopen week ook nog een dagje naar Liverpool geweest. Hier moest de Barent Zanen naar toe voor brandstof en bevoorrading. Dit ging allemaal heel gesmeerd.. zo gesmeerd dat ik op weg naar huis tijd overhad om even langs het stadion van Everton te rijden... was er gewoon een wedstrijd! Ard zou Ard niet zijn, als ik die ga bekijken! Helaas verloor Jong Everton met 2-4 van Jong Norwich City en lag het daarme uit de Youth Cup 2013.

In Llandudno, waar ons hotel is, kan je tegen mijn verwachting in ook redelijk goed stappen. Zo zijn we gisteren pas om 3.30 in het hotel beland... dat was vanochtend niet makkelijk wakker worden kan ik je vertellen! Maar het was de moeite waard... we hebben erg veel gelachen en sterke verhalen verzameld.

Het weer begint hier (net zoals in NL waarschijnlijk) eindelijk beter te worden! Gisteren hadden we een erg mooie dag en vandaag ook... Zo mooi dat er een Helicopter geregeld is om fotos van het werk te maken, de BBQ, buiten bar en het zwembad op de Barent Zanen klaar gezet zijn en onze Stortbaas helemaal verbrand is.... Er is alleen een nadeel, zowel in Llandudno als Colwyn Bay begint het toerisme door dit weer ook aan te trekken waardoor het vechten is voor een parkeerplekje bij het werk en het hotel...

Nou... ik kan nog wel even doorgaan.. maar dat bewaar ik wel weer voor de volgende keer!

De groeten en tot over een week of 2-3...



  • 09 April 2013 - 09:31

    Ilze, Femke, Gijs En Paula:

    Ha ex buurman, Wat is het toch leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Zo weten we toch wat je allemaal mee maakt!
    Werkze daar nog! ;-)

    GR van de Lijndonk

  • 10 April 2013 - 03:46

    Vane:

    que bueno veo que trabajas demasiado pero también hay buenos tiempos de relajación y esparcimiento, me alegra que tu trabajo este dando frutos :-)

  • 10 April 2013 - 03:48

    Vane :

    que bueno veo que trabajas demasiado pero también hay buenos tiempos de relajación y esparcimiento, me alegra que tu trabajo este dando frutos :-)

    humm no se que pasocon el anterior pero este es el texto real

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 59991

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: