Niet groen, maar wit! - Reisverslag uit Colwyn Bay, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu Niet groen, maar wit! - Reisverslag uit Colwyn Bay, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Niet groen, maar wit!

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

24 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Colwyn Bay

Hallo Iedereen,

Hier weer eens een berichtje van mij... Zoals je kunt zien ben ik niet meer in Southampton. Het werk daar was bijna klaar en ik was er niet meer nodig. Dat kwam mooi uit, want dat geeft me genoeg tijd om een goede overdracht te doen op mijn nieuwe klus!

Ik ben nu in Colwyn Bay, dat ligt in het noorden van Wales, zo'n uurtje rijden van Liverpool. Hier wordt er als onderdeel van een zeebeschermingsprogramma in combinatie met een boost voor de lokale gemeenschap een strand aangelegd. Er is nu ook wel een strandje, maar dat is alleen bij laag water "bereikbaar". De lokale toeristen branch zal dan ook wel blij zijn met een mooi nieuw strand! met name omdat de huidige trekpleister, "de pier" op het punt van instorten staat!

Het hotel waar ik verblijf staat in Llandudno, dat ligt 10 km verderop en ziet er een stuk beter uit dan Colwyn Bay. Echter is hier ook geen strand, dus ben ik benieuwd wat het gaat doen met de concurrentie tussen de plaatsen...

Ik vervang hier Remon, die op zijn beurt iemand gaat vervangen op een project in Marokko... bijna was ik naar Marokko gegaan, maar dit kwam beter uit bij iedereen. Op dit werk ben ik de "Marine Superintendent". Dit houdt in dat ik me niet bezig hou met de organisatie op het nieuwe strand, maar vooral met de twee boten die we hebben: sleephopperzuiger "Barent Zanen" en een multicat "Anneke". Verder ben ik vooral bezig de kwaliteit van het zand continue te controleren. Dat gaat redelijk goed voorlopig, al zijn we al wel een keer van wingebied veranderd. Dit win gebied ligt rond de 20 km uit de kust en daarom komt elke 6 uur de Barent Zanen een lading zand brengen.

Ze brengt dit op het strand door te koppelen met een drijvende leiding. Dit doet ze met behulp van de Anneke. De lading zand, wordt gemengt met water en dan door die leiding, van ongeveer 2 kilometer naar het strand gepompt... Hier bezinkt het zand en stroomt het water terug naar zee. Dit trekt nogal veel lokale toeschouwers! Erg leuk, maar wel een extra factor om rekening mee te houden. Veiligheid voorop, ook van omstanders.

Het is hier enorm koud! Nu is het dat in Nederland ook, maar hier is het enorm koud door een windkracht 6-8 en zeer lichte natte sneeuw of hagel! Dit maakt buiten lopen niet echt leuk... maar ja, wat moet dat moet!

Nu komen we ook bij mijn titel van dit bericht, want iedereen zegt dat Wales zo groen is... maar op het strand en de kust lijn na, is het vooral wit! De bergen zijn bedekt met 15 cm sneeuw, maar gelukkig kan ik veilig rond rijden..

Niet dat ik veel hoef te rijden... elke ochtend van het hotel naar het werk en terug. Eenmaal bij het hotel zitten er verschillende restaurants, pubs en zelfs een club! Ja, het is geen Southampton, Mumbai of Perth, maar voor de 4-5 weken die ik hier ga zijn, gaat het helemaal goed komen!

De rest bewaar ik voor de volgende keer!

Groet,

Ard

  • 25 Maart 2013 - 23:41

    Vane:

    es un paisaje hermoso, excelente labor la que haces allá, lo único malo debe ser el frío, todo luce muy frío...
    espero que todo termine muy bien en tu trabajo..

Tags: Wales

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 60010

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: