Suprise Surprise - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu Suprise Surprise - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Suprise Surprise

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

26 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Hallo Hallo

Voor iedereen die dacht dat ik nu in India zou zitten, heb ik een verrassing. Boskalis zou Boskalis niet zijn als er last minute nog wat gewijzigd wordt. Zodoende zit ik nu in Engeland.
Het werk in India ligt redelijk stil, omdat alle sleepzuighoppers van Boskalis bezet zijn en dus niet op korte termijn naar Mumbai kunnen komen. In Engeland echter hadden ze een uitvoerder nodig en ja 1+1 = 2! Het is hier een stukje kouder dan India en ze rijden nog aan de verkeerde kant van de weg ook!
Het werk hier bestaat uit het weggraven van 300.000 kuub klei in 10 weken tijd. Ik zit hier voor de laatste 5-6 weken van het project. De klei wordt weggegraven om een bocht in de haven ruimer te maken zodat de grote containerschepen deze bocht kunnen nemen. Op dit moment ligt het grootste containerschip ter wereld hier in de haven, de "Marco Polo", en die kan nu maar net de bocht om.
Het weggraven gebeurd met de backhoe "Manu Pekka" in samen werking met vier zelfvarende bakken, de "Corksand", "Long Sand", "Rind" en "Frigg". De klei wordt gedumpt net onder Isle of Wight.
Ik heb nog niet zo veel foto's (ben er ook nog maar net), dus die komen de volgende keer! Op mijn reis foto zie je al wel de Manu Pekka en de Long Sand!

Tot snel!

Groeten van Ard

• 26 Februari 2013 - 22:13

Bart:

Succes, is weer eens wat anders dan een kleiveldje in Raamsdonkveer hè! Haha

• 07 Maart 2013 - 17:21

Jacky:

Hoi Ard

We zaten eigenlijk te wachten op een langer bericht,
    maar....of het is heel druk, of....zit je te kleien in die 300.000 kuub.
    Elk project is toch weer een nieuwe uitdaging!
    En lukt het links rijden?

Groetjes Jacky.