Wat we nu eigenlijk doen... - Reisverslag uit Memmert, Duitsland van Ard Jong - WaarBenJij.nu Wat we nu eigenlijk doen... - Reisverslag uit Memmert, Duitsland van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Wat we nu eigenlijk doen...

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

26 Juni 2013 | Duitsland, Memmert

Hallo Iedereen,

Daar ben ik weer.. om eerlijk te zijn was ik in de vorige periode vergeten om een update op de site te zetten, dus dit komt misschien een beetje laat. Een beetje laat omdat ik afgelopen weekend zelfs thuis ben geweest.

Ik heb er nu drie weken opzitten en was tot vandaag 1,5 week vrij. Het werken met de ROV's (remotely operated vehicle of onderwater robot), de enorm grote magneet, de pompen en vooral alle verschillende nationaliteiten, vind ik erg interessant allemaal. Zo ga je op een normale werkdag, na de dagelijkse werkbespreking op pad om alle schepen te bezoeken, daar maak je een praatje, kijkt naar dingen die je opvallen, bespreekt even naar wat ze dan aan het doen zijn, vraagt of de planning duidelijk is, etc, etc, etc...
Soms is er een schip wat wat meer aandacht nodig heeft, wat je dan vervolgens wat meer tijd kost, maar dat mag de pret niet drukken omdat op elk schip een prima lunch/diner geserveerd wordt.
Verder zit de dag vaak vol met het regelen van kleine dingetjes, het maken van de planning, etc.... de gangbare zaken die je als uitvoerder hebt. Maar het zo intensief bezoeken van alle boten, is wel nieuw voor mij.

Het werken met al die onderaannemers en freelancers maakt het wel lastig. Iedereen heeft toch zo zijn eigen agenda en sommige kunnen dat goed maskeren. Aan mij en mijn collega uitvoerders, als Boskalis mensen, moeten daar door heen prikken om een zo hoog mogelijke productiviteit te halen, zonder dat dat ten koste gaat van de kwaliteit en sfeer. Dat is toch wel de les die ik hier het hardst geleerd heb en waar ik nog wat aan kan schaven.

Het wakker worden op zee bevalt me trouwens ook wel, de deur open doen en een paar kilometer weg kijken met de zon die in het water spiegelt.... Lekker eten met een jaar voorraad croissantjes en kok's die eten klaar maken wat niemand ooit thuis op z'n bord gehad heeft...
Nee het leventje is nog niet zo verkeerd...

Ik zal er nog even een paar foto's bij doen... dan kunnen jullie een beetje zien hoe groot alles is en hoe het er allemaal uitziet. Hoe het commando centrum van de ROV's eruit zien, wat een Multicat is, noem maar op...

Voor het geval ik niets meer erop zet tot de kermis, tot op de St. Anna Kermis en anders tot de volgende keer...

Ard


  • 28 Juni 2013 - 18:20

    Vanessa:

    estoy segura que este proyecto traerá para ti una buena experiencia de aprendizaje ! todo saldrá muy bien bien !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 59975

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: