De zandman - Reisverslag uit Clacton-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu De zandman - Reisverslag uit Clacton-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu

De zandman

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

30 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Clacton-on-Sea

Hallo allemaal,

Hier weer eens een bericht vanuit het altijd zonnige Clacton-on-Sea.
Het is een tijdje geleden dat ik geschreven heb, dit doordat ik de vorige toorn (misschien te) druk ben geweest en ik daarna lekker 4 weekjes vrij heb gehad. Nu zijn we echter weer begonnen en het gaat erg lekker!

Het stenenwerk is intussen compleet overgenomen door mijn aflos Steve (collega uitvoerder) en ligt weer enigszins op schema. Zelf ben ik weer overgeschakeld naar het opvolgen van het "zandbedrijf". De Causeway is begonnen met het opspuiten van het strand tussen de groynes. Dit gebeurt via een persleiding van ongeveer 1 kilometer. 4 keer per dag koppelt de Causeway aan deze leiding die het schip met het strand verbind. Het schip steekt te diep in het water om net als de Sospan Dau te "rainbowen", vandaar dat ze het zand-water mengsel door de pijpleiding naar het strand perst. Op het strand staan er dan twee bulldozers en een kraan klaar om de zandstroom in goede banen te leiden. Het zand bezinkt en het water stroomt terug de zee in. Dit werk is redelijk gelijk aan wat ik twee jaar geleden in Colwyn Bay gedaan heb. De foto's zullen ook wel wat duidelijkheid verschaffen.

Verder heb ik nu samen met Steve de leiding op het project en vanaf de kerst waarschijnlijk helemaal alleen. Dit is wel spannend, maar meteen ook leuk! Steve blijft totdat het stenenwerk van fase 1 opgeleverd is en ik zal zelf moeten zorgen dat het zand van fase 1 opgeleverd moet worden. Daar zijn we nu dus hard mee bezig!

We lopen nu iets voor op schema. We verplaatsen de leiding, die afgezonken wordt naar de bodem, ongeveer elke 4 tot 5 dagen. We hadden verwacht dit eigenlijk elke 7 dagen te moeten doen. Als we dus niet oppassen halen we het stenen werk in!

Het verplaatsen van de leiding is elke keer weer spannend. We hebben nu de leiding twee keer verplaatst en de tweede keer ging dit zeker niet helemaal lekker. Voor het verplaatsen van de leiding moet het water eruit geblazen worden met perslucht. Als de lucht erin zit, gaat de leiding drijven en wordt hij met een aantal boten en een bulldozer naar de volgende baay (de ruimte tussen twee groynes) verplaatst. Daar wordt er weer water ingelaten en de lucht eruit en zinkt hij langzaam weer af.

Aan beide zijden zit nog wel een stukje leiding wat drijft zodat de Causeway kan koppelen en het uiteinde op het stort altijd zo goed als bovenwater blijft.

Op de webcam kan je de voortgang volgen (zie het vorige bericht), maar je kunt ook wat foto's hieronder bekijken.

Verder ben ik gisteren weer eens goed gaan stappen met z'n allen! Dit was weer een openbaring.. wat is Clacton toch een achterstands dorp... Er was een meisje wat heel de tijd lastig werd gevallen en betast door een gast, zo erg dat ik er op een begeven moment wat van zei. Zegt dat meisje doodleuk dat ze er uiteindelijk toch wel mee naar huis gaat... nou ja lekker dan! Denk je weer eens wat goed te doen... haha!
Maar het is hier nu erg gezellig, veel leeftijdsgenoten op het werk en dus wordt er veel gelachen, films gekeken en vooral lekker veel en goed gegeten en gedronken!

Vergeleken met de vorige periode nog steeds hartstikke druk (mijn eigen werk en daarnaast ook nog deels het werk leiden in afwezigheid van mijn eigen leidinggevenden), maar zo veel lekkerder in mijn vel! Komt wel goed hier zo! Tot snel!

Ard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ard

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 59939

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 Oktober 2015

Sunny Clacton and Holland on Sea

04 Februari 2015 - 12 Februari 2015

Visiting friends in Thailand

14 Augustus 2013 - 07 April 2014

Baggeren in Kameroen!

16 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Bienvenidos a Colombia

26 Mei 2013 - 22 Juli 2013

1000 bommen en granaten!

25 Februari 2013 - 01 April 2013

Southampton / Colwyn Bay

14 November 2012 - 09 Januari 2013

Mumbai

17 December 2011 - 23 Februari 2012

Top West of Down Under!

17 September 2011 - 19 November 2011

Werken in de zandbak

27 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Aantal korte trips

17 September 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: