Bijna aan de slag! - Reisverslag uit Clacton-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu Bijna aan de slag! - Reisverslag uit Clacton-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Bijna aan de slag!

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

20 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Clacton-on-Sea

Hallo Allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik hier iets geschreven heb, maar dat is een goed teken! Ondanks dat we wat vertraging hebben met de start van het werk, ben ik echt enorm druk! Tot afgelopen week was ik de enige uitvoerder en is de works manager op verlof gegaan. Dat betekend dat ik alles samen met de Project Manager moest voorbereiden. Sinds vorige week echter zijn er twee uitvoerders (Elroy Jongen en Steve Kershaw) bijgekomen. Dat is maar goed ook, want anders was het nooit op tijd voorbereid geweest.

Maar om een lang verhaal kort te maken: We gaan morgen beginnen! De eerste twee kranen en een dumptruck komen dan "op site" om de bestaande waterbrekers op te ruimen. Dit doen ze voor de eerste kilometer. Een week later komt dan de Sospan Dau om het eerste beetje zand te brengen. Niet dat ik daar veel van ga zien, want ik kom over een ruime week lekker naar huis!

Net voor ik naar huis kom, verhuis van het hotel naar mijn appartement. Ik ga aan de boulevard wonen. Ik zie helaas het werk niet, omdat ik aan de andere kant van de pier ga wonen, maar ik zit wel op loop afstand van het kantoor en belangrijker: de pubs! Ik heb twee fototjes bijgevoegd met het uitzicht....

Eigenlijk zou ik al in het appartement zitten, zij het niet dat Ikea echt een enorm aantal F*#K ups! heeft gemaakt en niet een van mijn vier bestellingen op tijd heeft kunnen bezorgen of zelfs helemaal kwijt is. Een klein voordeel van deze ellende is dat alle liedjes van ABBA nu kan meezingen omdat je gemiddeld 45 minuten moet wachten tot dat je aan de beurt bent bij de help desk! Maar goed... het houdt je bezig!

Ik heb nog wel tijd gehad om het WK te kijken. Geweldig, die derde plek! Echter omdat de Engelsen er kansloos uitlagen na de groepsronde, beleef je het heel anders dan in Nederland. Wat wel scheelt is dat de pont vanuit Harwich naar Nederland vertrekt en er dus vaak nog ergens wel een of twee Nederlanders te vinden zijn die meekijken. Met 5 man is het makkelijker om aan de barman te vragen of het geluid aan mag dan met z'n tweeen!. Oscar (de worksmanager) woont in Australie, dus tijdens die wedstrijd was er ook een wedstrijd in de bar (zie foto).

Al met al schijnt hier het zonnetje zowel letterlijk als figuurlijk en ik vind het dan ook leuk dat mijn vader en moeder al gevraagd hebben of ze bezoek kunnen komen en ook mijn vrienden hebben al gekeken om een wedstrijd van de "Tractor Boys" te bezoeken! We gaan beide zeker doen!

Tot over een maandje!

Groet,

Ard

ps. Voor alle geinteresseerden: de "Dockwise Vanguard" (het schip wat de Costa Concordia gaat vervoeren) ligt 10 augustus in Rotterdam. Als je dus een van de grootste schepen ter wereld wilt zien, ga een kijkje nemen.