Happy 2014! - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Ard Jong - WaarBenJij.nu Happy 2014! - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Ard Jong - WaarBenJij.nu

Happy 2014!

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard

02 Januari 2014 | Kameroen, Limbe

Hoi Allemaal,

Hier weer een update vanuit Kameroen! Zoals sommige van jullie al weten zijn we nu een ruime week bezig met baggeren op het project waarvoor ik al in augustus naar Kameroen gekomen ben. Ik kan echter ook al meteen zeggen dat het gaat als een tiet! We lopen na een week al drie weken voor op schema. Ja dat lees je goed....
De afgelopen dagen was ik echter alsnog druk! Waarom? Nou, het zit zo. Voor de feestdagen mogen alle schepen van Boskalis kiezen: 24 uur vrij met kerst of 24 uur vrij met oud en nieuw. De Waterway heeft voor het laatste gekozen. Om die dag dan toch ook nuttig te besteden hadden we ook bevoorrading geregeld.
Echter 4 dagen van te voren, was bak waar we naast zouden liggen ineens weg. Omdat dit Afrika is, worden wij natuurlijk niet op de hoogte gebracht. Gelukkig dat ik daar dus 4 dagen van te voren achterkwam, anders hadden we een heel beroerd oud en nieuw gehad. Als alternatief is er een kade muur bij de raffinarderij. 2,5 dag later werd dat echter ook alsnog gecancelled. Last minute hebben we dus alles wat we geregeld hadden, de leveringen, de feest locatie, de bewaking op zee en dus de kade muur moeten veranderen. 24 uur later lagen we gelukkig alsnog in Douala langs de kant en zijn we met bijna de gehele crew van de Waterway oud en nieuw gaan vieren!
Weer bijna 24 uur later waren we allemaal, zeer moe, maar ook meer dan voldaan weer op weg naar het werk!

Tijdens de kerst hebben we dus gewoon door gewerkt, maar zoals je op de foto kunt zien, hebben we ook prima gegeten op het dak van de brug. Barbeque, Oliebollen, kerstmis taart en het traditionele varkentje van het spit! Jammie! Met een volle maag weer naar huis....

Om de feestdagen weer af te sluiten: Ik wens jullie allemaal een super 2014 vanuit het overvolle Seme Beach!

Verder weet ik te vertellen dat ik over een kleine twee weken, twee dagen thuis ben voordat ik weer vertrek naar Colombia! Dikke kans dat mijn volgende bericht vanuit Bogota stuur!

Groeten,

Ard

• 02 Januari 2014 - 16:35

Piet En Jacky:

Ard wij wensen jou ook het allerbeste voor 2014.
    Groetjes Piet en Jacky.

• 02 Januari 2014 - 21:00

Fam. V Poppel:

Hey Ard,

Jij vanaf de Lijndonk ook de allerbeste wensen voor 2014!!
    De foto's zien er goed uit! Weer eens wat anders dan gourmetten met kerst gewoon een lekkere BBQ.

Gr ILze, Femke, Rick, Gijs en Paula

• 03 Januari 2014 - 10:16

Willem En Janneke:

Hee Ardie!! Het allerbeste voor 2014!!!
    Zo te lezen hebben jullie de feestdagen na heel wat geregel toch goed kunnen vieren! Wat gaaf dat je een paar weken naar Vanessa kunt!! Moet je daarna weer terug naar Kameroen of ben je dan een tijd in Nederland? Succes met baggeren!

Groetjes Willem en Janneke

• 03 Januari 2014 - 14:19

Judith:

Hoi Ard,
    Ook voor jou de beste wensen voor2014!!
    Leuk dat je naar Vanessa kunt gaan.
    Geniet ervan.

Groetjes John Judith Marloes Bas en Tim